IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Първата Dacia на ток излиза в два варианта

По-слабата версия на Spring ще струва 10 000 евро, а по-скъпата - 15 000

Френският производител Renault ударно електрифицира моделната си гама и в крайна сметка този процес засегна и дъщерната компания Dacia. Вече е известно, че тя е готова с първия си модел на ток - електрически кросоувър, който ще се казва Spring, а сега се появяват и нови подробности за него.


Dacia Spring


Изданието Autoevolution съобщава, че премиерата на електромобила ще се състои на 15 октомври в рамките на конференцията eWays, организирана от Renault. На същото събитие френската марка ще покаже и свой електрически модели, за който се твърди, че ще има пробег с едно зареждане на батериите от над 600 километра.

Що се отнася до Dacia Spring, той ще се появи в поне два варианта, като тяхната стойност ще е между 10 000 и 15 000 евро. Благодарение на това, румънският модел ще бъде и най-евтиният електромобил, предлаган в Европа.


Dacia Spring

В основата на Spring е платформата, използвана за Renault City K-ZE. Базовият вариант, струващ 10 000 евро, ще получи един електромотор с мощност 45 конски сили и батерия с капацитет 26,8 кВт/ч. Тази комбинация ще осигури пробег от 200 км с едно зареждане.

По-мощният и по-скъп вариант ще получи батерия с 48 кВт/ч, а мощността на електромотора ще е около 68 конски сили. Пробегът при нея ще е 300 км, което определя и по-високата цена.

Снимки: Dacia

0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Един от Ъпсурдистан ( преди 3 месеца )
    Тук при нас помощ получаваме само като ни взимат уникални сме няма други в европа гордейте се
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    RD ( преди 3 месеца )
    А ние ще сваляме тикви и ще броим коне.
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    RD ( преди 3 месеца )
    Не разбрах драмата. Хан аспарух е дошъл с един кон и гледай що умници са се нароили. Ако седеше на 45 щяхме да сме още по-умни. Румънците ще продават най евтината електричка в Европа и това ще се търси. Както се търсят и останалите им модели, защото са евтини и с прилично за цената си качество.
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Щеше да си прав, ако между двигателя и колелата нямаше 3 предавки - първично, скоростна кутия и диференциал. Ако си поставят за цел да ускоряват бързо до 50 км/ч (което е безсмислена цел за тези коли) могат да се подберат предавателните числа така че да ускорява като ел. автомобил. Силата на ел. двигателя зависи от големината на тока който протича, а това зависи от батериите. Самият двигател също има мак. допустим ток. Не знам защо реши, че до 50км/ч са наравно при условие, че тежат различно...
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 3 месеца )
    Няма драма, и със 125Nm от 0 rpm ще е пред 1.6 колите. Те при 2000 оборота имат 50 нютона :D. При ел. 100 и 500 коня до 50 км/ч са наравно (пускали сме Model X срещу бус e-NV200). Конете играят при високите скорости. А това е градска кола за претъпкани градове със средна скорост 30 :D
  • #19
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Ха ха - моите 50к.с. са повече от твоите 50к.с. :-) До №9 - не си прав. Когато конете пасат нямат въртящ момент защото не извършват работа! А сега кажи нещо :-P
  • #18
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Васил ( преди 3 месеца )
    Мили журналисти. Научете се на мерки. Единицата, с която се измерва количеството съхранена енергия в акумулаторите е киловатчас, не е киловат/час. Първото е правилното. Наклонената чертичка означава делено!!!
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Долу има коментари, които ще засрамят и гимназист. Мощността нямала значение; електрически 68 к.с. били повече от безнизови (абе, ти детската шега за килограм памук и килограм желязо не си ли чувал!?); вътрящият момент щял да бъде достатъчен (125 Nm, колкото е малкият мотор, е колкото малко атмосферно бензинче); теглото щяло да е 1 тон (толкова е китайската, без шофьор. В Европа теглото се дава с него и всички течности. Дачията ще има промени заради стандартите за сигурност и ще е по-тежка).
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За бг и руманеско това е предела 15 000 евра! Кой има пари ще си взима Тесла иначе 68кс. и не излизаш на повече от 100км. от софето:)))
  • #15
    14 rate up comment 0 rate down comment
    bg ( преди 3 месеца )
    Ел. колите трябва да са 2 варианта 1. за градско - пробег около 200км - съответно по-евтини, цена от 10-12000 Евро е приемлива 2. Извънградско над 400км В БГ трябва да можеш да направиш Сф-Пв-Сф или Сф-Бургас с едно зареждане