IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Dacia Duster трябваше да е много различен

Представеният през 2009 година всъдеход няма почти нищо общо със серийни модел

Наскоро стана ясно, че компанията Dacia работи на ново поколение на хечбека си Sandero, в което ще внедри голям брой иновации. Една от тях е хибриден силов агрегат. Слушайки за новите технологии на румънския производител, си спомнихме за един интересен концептуален модел, който всъщност представлява предшественик на друг популярен модел на марката – превърналия се в сензация на пазара кросоувър Duster.


Dacia Duster Concept


Този автомобил дебютира на автосалона в Женева през 2009 година, като няма нищо общо с появилия се по-късно сериен модел. При височина от 1490 мм, широчина 1640 мм и дължина 4200 мм тази машина прави впечатление с внушителното си разстояние между двете оси – 2800 мм. Това заедно с формата на каросерията прави визуално автомобила доста спортен.

Масивните брони, огромната решетка на радиатора и тесните светодиодни фарове са решения, които не се срещат при други модели на бюджетната румънка марка. На всичко отгоре, показаният в Женева прототип е поставен върху 21-цолови джанти. Стремителният купеобразен профил с една врата откъм страната на шофьора и две от тази на пасажера също са доста изненадващи. С подобно решение към този момент може да се похвали само Mini Clubman, а 3 години по-късно той се появява и при серийния хечбек Hyundai Veloster. 


Dacia Duster Concept


Както предните, так и централните стойки са комбинира с големи прозорци и стъкла, както и с прозрачна секция, преминаваща през цялата дължина на покрива. На почти вертикалната задно стъкло се вижда голям надпис Dacia, който е комбиниран със задни Y-образни светлини. Спортен облик придават и хромирани тръби на изпускателната система в краищата на бронята.

Благодарение на подобренията по аеродинамиката инженерите на Dacia постигат впечатляващ коефициент на въздушно съпротивление – 0,3. А поставеният под капака на прототипа дизел 1.5 dCi на Renault с мощност 105 к.с. предлага и впечатляваща икономия на гориво, тъй като харчи 5,3 л/100 км.


Dacia Duster Concept


Интериорът на автомобила е едновременно опростен и оригинален. Кокпитът пред водача предлага интересни възможности за трансформация. Например, предната пътническа седалка може да бъде прибрана под тази на шофьора, като така се оставя място за товар с големи размери, например велосипед. Като цяло, въпреки скромните габарити и обтекаемата форма на каросерията, концептът Dacia Duster може да се похвали с просторен салон и багажник с обем 470 литра.

Серийният кросоувър се появява година след премиера на прототипа. Той е построен на платформата B0, като единственото, което го свързва с концептуалния модел, е името.

Още снимки на прототипа  – вижте в галерията:

Снимки: Dacia

0 от 500