Свикнали сме да се отнасяме с насмешка към съветското автомобилостроене: неговите продукти често бяха недодялани имитации на западни образци, произвеждани след това толкова дълго, че изразът "морално остарели" е твърде слаб в случая. Но в същото време има и немалко машини, които предизвикват уважение заради героичните опити на инженерите да приспособят чужди технологии за суровите съветски условия, или да скалъпят нещо работещо от твърде ограничените ресурси, с които разполагат. Ето десет примера за такива машини, чиито създатели няма от какво да се срамуват. Както подобава на съветската действителност, някои от тях си остават само експерименти - доказали качествата си, но въпреки това не стигнали до масово производство.
10-те коли, с които СССР можеше да се гордее (ГАЛЕРИЯ):
Легендарният първи "Запорожец" намира място в повечето класации за най-калпавите автомобили в историята, и напълно заслужено заради слабата си надеждност и конструктивните недомислия.
Но в същото време продуктът на Запорожкия завод има и множество оригинални идеи. Той е с твърде необичаен задно разположен V4 двигател с въздушно охлаждане. Има си отделна печка за отопление на салона. Това е първият съветски модел, който има специални модификации за инвалиди.


2