IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 мита за механичната скоростна кутия

Има хора, които вярват, че тя не трябва да се обслужва, тъй като е вечна

В много държави, сред които е и България, механичната скоростна кутия все е далеч по разпространена от автоматика. Тя се среща както на стари автомобили, така и при някои нови и мощни модели. И продължава да бъде обект на много обсъждания от страна на феновете на автомобилите.

Както за автоматичната скоростна кутия, така и за механичната има много непроверени слухове, някои от които са се превърнали в митове. И много хора вярват в тях, без да са си направили труда да ги проверят. Затова и експерти посочват 5 общо-приети твърдения за механичната скоростна кутия, които не отговарят на истината и трябва да бъдат опровергани.


5 мита за механичната скоростна кутия (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 2 rate down comment
    purko ( преди 3 години )
    Докато има зима автомат не
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Предпочитам ръчката, но от година съм с автомат, защото живея в голям азиатски град, където си е мъко моя да караш на ръчни! Но изляза ли на извънградско ми липсва. Пълно щастие няма!!!
  • #30
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Leon ( преди 3 години )
    Щом Ферари и Ламборджини нямат автоматични скоростни кутии вече сами си направете извода кое е здраво
  • #29
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Ней ( преди 3 години )
    Определено, ръчната е по-здрава и надеждна, изкарва тройно повече от автоматика, много по-непретенциозна е откъм поддръжка, за тежки зимни условия (лед, кал и сняг) да не говорим... Автоматика си е гъзария и удобство, но всеки кеф си има цена.
  • #28
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Аууу ( преди 3 години )
    Ръчка това е истината тия автомати са хубави но и поддръжката си е скъпо.тия дето пишат тези глупост нека си карат автомати да им излиза по евтино.
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    OEM частите и консумативите обикновено са в пъти по-добри от тези на вторичния пазар.
  • #26
    10 rate up comment 1 rate down comment
    AUdi ( преди 3 години )
    Най-скапания автоматик на Ауди е CVT-то им. Няма останало нито един такъв в движение. DSG-то на VAG е също много силно дефектируемо, затова масово се избягва на вторичния пазар, когато колата вече не е в гаранция. Не че когато е в гаранция от VAG се трогват особено. Класическият автомат си остава най-добър и за предпочитане. И е факт, че четиристепенните автоматици се развалят много рядки и изкарват безаварийно до милион км в срвнение с един 8 или 9 степенен
  • #25
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    #22, браво за мнението. Тези хора никога не са карали автоматици и за това не знаят, че никой производител не препоръчва смяна на масло, освен на вариатор.И никой не може да смени съединител с маховик за 500-600 лева, но нека си вярват. Никога няма да се върна към ръчка, защото откакто карам автомат вече 4 години, колената спряха да ме болят при градско каране по София.
  • #24
    5 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 3 години )
    До 22:Не знам каква кола карате вие, но ВАГ групата с ДСГ кутии - производителя предписва, първа смяна на масло то на кутията на 120х. км. и след това смяна на маслото на 60х. км.Кои са тези автоматици, на които не им се сменя маслото?
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    две години и около 40 000 км сменям масло на механична скоростна това е предписание на всеки един световен производител на масла автоматиге имат охладители и филтри и там е много сложно за профилактика