IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко реално излиза Tesla Model 3 на собственика си

Най-продаваният електромобил в света не е чак толкова евтин, колкото изглежда

През 2017 година Tesla стартира доставките на най-достъпния се електромобил - Model 3, който бързо се превърна и в най-продавания. Към края на март 2020 година компанията е реализирала над 500 000 бройки, което го прави и най-успешният модел на ток в света. Въпреки всички проблеми с производството, както и с пандемията от Covid-19, Tesla успя да постигне това, което обеща - осигури на хората достъпен електромобил, който мнозина могат да си позволят.


Tesla Model 3


Каква обаче е истинската цена на притежаването на Tesla Model 3 и е наистина ли то излиза по-евтино от от това на автомобил със същите характеристики и ценови диапазон, но задвижван от бензинов двигател. На тези въпроси се опитват да дадат отговори експертите от на InsideEVs, които проведоха свое проучване.

Засега Tesla Model 3 е най-евтиният от марката, макар цената му да превишава обещаните първоначално 35 000 долара. Все още е много трудно да се установи дали електромобилът наистина излиза по-евтино като притежание, тъй като дори първите бройки от него са на по-малко от 3 години. И все пак може да се придобие някаква представа за това.

Базовият вариант на Model 3 струва 37 800 долара, но ако е прибавят екстри и по-голям пробег, цената на седана може да скочи до 60 000 долара, което вече не е евтино. В сумата трябва да се добавят парите, платени за доставка в зависимост от държавата, както и за застраховка. Факт е, че електричеството е по-евтино от бензина, но ако се ползват станции за бързо зареждане, то сметката набъбва сериозно.


Tesla Model 3


Един от първите притежатели на Model 3 - Бен Сълинс, разкрива, че за 3 години разходите му по електромобила на Tesla са да 26 639 долара, което е близо 2 пъти повече от тези за Honda Accord, която е карал преди това. В същото време, тази сума е по-малко от харчовете по луксозните модели на BMW, Audi и дори Lexus.

Джеф Строутън, който също кара Tesla Model 3, изчислява, че при пробег от 10 000 мили до момента, всяка измината миля му струва 1,03 долара. Освен, че електрическата енергия е по-евтина, годишните разходи за обслужване на електромобила също са по-ниски в сравнение с модел на бензин или дизел.

Когато купувате електромобил, избягвате бензина в полза на електрическа енергия и въпреки че плащате по-висока начална стойност на превозното средство, в дългосрочен план то ви излиза по-евтино, посочват от KellyBlueBook. Тази логика важи и за хибридите, при които разходът на гориво е по-нисък и съответно се пести от него.


Tesla Model 3


Експертите обаче посочват още нещо много важно. Разходът на енергия при електрическото превозно средство също зависи много от начина на шофиране. Прекаленото даване на газ и резките ускорение намаляват пробега, което увеличава разходите за зареждане.

Според проучване на KellyBlueBook, ако изминавате по 1000 мили на месец със своя електромобил и плащате по 10 цента за всеки киловат-час електроенергия при зареждане у дома (става въпрос за цените в САЩ), разходът е около 35 долара. При използване на терминал за бързо зареждане сумата скача двойно, по пък бензинова кола същият пробег излиза около 100 долара за месец, така че колата на так все още излиза по-евтино.

Снимки: InsideEVs

0 от 500
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    110 ( преди 3 години )
    Всеки с малко мозък може да прочете как дори и в топяща се България скоро може да има недостиг на ток, който обикновено се покрива от най-мръсни ТЕЦ-ове. Да, електричките имат бъдеще, но не и с темпа с който ги бутат старчетата от ЕС, а постепенно, заедно с развитието на ВЕИ, производството на водород от ВЕИ и прочие. Какъв е смисълът от цялостна забрана на ДВГ 2035, като от 8 милиарда останал свят, поне 2/3 ще карат таратайки на изкопаеми горива?
  • #26
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Калоян Кунов ( преди 4 години )
    КПД не БВП*
  • #25
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Калоян Кунов ( преди 4 години )
    Много ме кефи, как ми сравнявате ел. кола с 500 к.с. със ДВГ със 150 к.с., немате никва връзка с главния мозък! Или там колкото са Теслите за които спорите! Сравнете ги с коли които са с по-големи двигатели! Колкото и да ви е тъжно на всички ДВГ фенове, нещата отиват на към ток. Още не се е стигнало до там, особено в България, но ще се стигне. Са дали е по-екологично, мене лично не ме вълнува, ама е по-ефективно! Потърсете в нета колко е БВП на ДВГ и на Ел. двигател. It's only logical!
  • #24
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Брутални са електрическите коли....Това е бъдещето...Който е против, да бяга на село там ще може още некоя година да покара ДВГ !!
  • #23
    7 rate up comment 2 rate down comment
    peposhi ( преди 4 години )
    Като чета коментарите направо падам. Колеги, поспрете се малко. Нито батерии се налага да се сменят, нито пък домашните зарядни са по ?5000... Да, електричките не са решение за всеки дом, но определено имат бъдеще и то светло... Карам новата Киа иСоул и досега освен вкъщи никъде другаде не съм я зареждал, дори и след 350км дневен преход. 100км ми струват 3.40лв електричество...
  • #22
    7 rate up comment 1 rate down comment
    peposhi ( преди 4 години )
    Като чета коментарите направо падам. Колеги, поспрете се малко. Нито батерии се налага да се сменят, нито пък домашните зарядни са по ?5000... Да, електричките не са решение за всеки дом, но определено имат бъдеще и то светло... Карам новата Киа иСоул и досега освен вкъщи никъде другаде не съм я зареждал, дори и след 350км дневен преход. 100км ми струват 3.40лв електричество...
  • #21
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ... а само преди дни имаше статия, колко евтина (уж) била Теслата на незнам кое си полицейско управление... в сравнение със стандартната полицейска кола.
  • #20
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    И обратно на коментар 12, чакам да го опровергаете с цифри, ама нещо не ви се отдава, стоите в ъгъла и цъкате страхливо минусчета, защото няма какво да кажете.
  • #19
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Значи си признаваш, че само доригиран може да похарчи пари за тоя кочак! ;)
  • #18
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Срам ( преди 4 години )
    Срам за журналистиката. В статията има десетки граматически, пунктуационни и т.н грешки. Поне го прекарайте през Word тоя текст!!!