Само преди 3 месеца компанията Opel представи новото поколение на компактния си кросоувър Mokka, който е напълно различен от предшественика си. Моделът премина на платформа на алианса PSA, получи френски двигатели и вече е само с предно предаване.
Първият Opel Mokka излезе през 2012 година, тоест по времето, когато германската компания беше притежание на концерна General Motors. На него се възлагаха сериозни надежди, като той трябваше да се пребори с конкуренти като Nissan Juke, Mitsibishi ASX и дори Skoda Yetti. Кросоувърът на Opel се справи, като си извоюва репутацията на надежден и търсен автомобил.
В момента на пазара се предлагат екземпляри в доста широк ценови диапазон. Произведените в началото на кросоувъри струват 7000-8000 евро, но тези от 2018 година са 2 пъти по-скъпи. Какви са предимствата и недостатъците на модела, разкриват неговите собственици.
Вижте силните и слабите страни на кросоувъра в ГАЛЕРИЯТА:
За първото поколение на кросоувъра се предлагат 5-и 6-степенни механични скоростни кутия и автомат с 6 предавки. Ситуацията тук е доста компромисна, тъй като автоматикът 6T40 не е идеален. За да служи дълго време той трябва да бъде обслужван редовно - смяната на маслото му е на 50 000 км, а освен това не понася по-сериозни натоварвания, тоест трябва да се кара спокойно. Още при тест-драйв кандидат-купувачът трябва да бъде внимателен, защото проблемите се усеща.
Механичните скоростни кутии - 5-степенната D16 и 6-степенната M32, също не са идеални и не обичат агресивното каране. Те също трябва да бъдат обслужвани редовно и качествено, като се внимава с лагерите, синхронизаторите и диференциала. Редовно трябва да се гледа и за течове, защото, ако те бъдат пропуснати, положението се усложнява.
Снимки: Opel