IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Opel представи новата Mokka

Засега германците разкриват само електрическия вариант на кросоувъра

След присъединяването на Opel към групата PSA компанията побърза да премахне от гамата си повечето модели, останали от концерна GM. Един от тях е кросоувърът Mokka, чието второ поколение e разработено изцяло под контрола на френския алианс.


Opel Mokka


Новата Mokka остава без приставка X в името си, като вече е най-малкият кросоувър в гамата на Opel. Дължината му е намалено от 4275 на 4150 мм, с което той е по-къс от Crossland X (4212 мм). Широчината обаче е увеличена с 10 мм, а разстоянието между двете оси с 2 мм (до 2557 мм). Максималните джанти за модела ще бъдат 18-цолови. Обемът на багажника е 350 литра.

При второто поколение на модела дебютира новия стил на предна част на автомобилите на марката, наречен Opel Vizor. Той е разработен от екип дизайнери начело с Марк Адамс, като беше представен на концептуалния Opel GT X Experimental преди 2 години. Светодиодните фарове (те са в базовия вариант) са обединени в общ блок с решетката на радиатора, като визуално приличат на визьор на каска. Това също помага да се скрие празния панел, който заменя решетката при електрически вариант на Mokka. Впоследствие същия Vizor ще бъде използван при всички нови и обновени модели на Opel.


Opel Mokka


В основата на Мokka е модулната платформа CMP на концерна PSA, което означава, че най-близките роднини на кросоувъра са Peugeot 2008 и DS 3 Crossback. Каросерията е с 30% по-лека, но задвижване на четирите колела няма да се предлага, тъй като архитектурата CMP не позволява. Теглото на модела е намалено със 120 кг., като за това помага и преминаване към 3-цилиндрови мотори на PSA. Предишната Mokka се предлагаше само с двигатели с 4 цилиндъра.

Новият кросоувър става първият модел на марката с преден панел, използващ концепцията Opel Pure Panel. Пред водач има блок с 12-инчов екран за виртуалните прибори и тъч-скрийн на мултимедийната система с диагонал 7 или 10 инча. Климатикът се управлява от традиционни бутони и превключватели, а в оборудването влизат адаптивен круиз-контрол и система за следене на лентата на движение.


Opel Mokka


Засега от Opel представят само електрическата Mokka-e, която технически напълно повтаря хечбека Corsa-e. Предните колела се задвижват от електромотор с мощност 136 к.с. и 260 Нм, а максималната скорост е 150 км/ч. Литиево-йонната батерия има капацитет 50 кВт/ч, което позволява пробег от 322 км по цикъл WLTP. Зареждането на акумулаторите от 100-киловатова станция до 80% отнема 30 минути.

Стартът на производство на новата Mokka е предвидено за есента, а моделът ще е при европейските дилъри в началото на 2021 г. Ориентировъчно електрическият вариант ще струва около 35 000 евро, като предстои да бъдат показани бензиновите и дизелови версии на кросоувъра.

Още снимки на новия Opel Mokka - вижте в галерията:

Снимки: Opel

0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Упс пропуснах Швейцария, там ДДС е 7,6% а в Унгария примерно е 27%
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Крива ти е логиката, цената била за ЕС, ами да те светна, защото май и това не знаеш, че ДДС за страните от ЕС е различен. Между 15% и 27% ха сега как може производител да даде една и съща цена с ДДС при различен ДДС във всяка държава? Не усещаш ли вече, че ставаш за смях. Грам не знаеш, но се напъваш да покажеш, колко нищо не знаеш.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това не е цена за ЕС, това е продажна цена на модела. Ти Епъл или Самсунгкато обявят цена за модел, да не е цена за САЩ или за Корея, не това е международна цена. Не виждам защо се напъваш, като си нямаш хал хабер. Миналата година американските финансови експерти казаха, че държавния дълг на САЩ е толкова голям, че всеки американец дължи 155 000 долара и въпросните експерти казаха, че единствения вариант, за да се стопи дълга е да се въведе данък ДДС в САЩ, демек, такъв данък там няма.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 4 месеца )
    Стига писа глупости в този случай нищо не е обявено като цена официално а цената почти винаги в този сайт когато я пише е с ДДС а в щатите цените са преди този данък и всеки щат си има някакво ДДС но нас слабо ни интересува как е в САЩ или Украйна кой тук пише за цените извън ЕС освен теб
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Еми нали това ти обяснявам АКО са обявили цена 35000 евро и ако това е цена с ДДС, както си мислиш, на каква цена ще се предлага в САЩ или други държави, където няма ДДС? за тях 30 000 евро ли ще е цената? Нали се сещаш, че ще има държави в които дори могат да и сложат и мито, примерно Украйна? Производителя винаги обявява какви пари иска за стоката си, от там на сетне всяка държава да си я облага с данъци,акцизи, такси... толкова е просто, незнам какъв ти е мозъка че не вдява.
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Батенце, ти от кои сънища си черпиш източниците? НЯМА такова нещо като международна цена, дори продажбите да стартират едновременно на всички пазари (което е голяма рядкост).
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Когато един производител си предлага продукта той обявява МЕЖДУНАРОДНА ЦЕНА, А от там насетне всяка държава да си слага мито, акциз, ДДС и каквито си там данъци и такси налага. Ти като ти обявят международна цена на петрола горивото на една и съща цена ли е в различните държави?
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    хехехе, че между размера на джантата и външния диаметър на гумата няма ли връзка бе, чиче
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Формулата ти е почти вярна (не по рамото, а върху рамото). Само че размерът на джантата няма никакво значение, а външният диаметър на гумата.