IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Opel показа екологичното Vivaro-e

Товарният фургон получава електромотор със 136 к.с.

Компанията Opel представи новия си електрически фургон фургон Vivaro-e, който е създаден на базата на едноименния стандартен модел (без добавката „е“ в името).


Opel Vivaro-e


Задвижването на екологичния Opel Vivaro-e е поверено на електромотор със 136 к.с., благодарение на който товарната машина може да развие максимална скорост от 130 км/ч. Германският производител предлага на клиентите си батерии с 50 или 70 кВт/ч, като пробегът е съответно 200 или 300 км.

Товароподемността на фургона е 1,2 тона, като той може да тегли при прицеп с тегло до 1 тон. Зареждането на батериите с 50 кВт/ч до 80% при използване на станция с мощност 100 кВт отнема 30 минути. За по-големите акумулатори са нужни 45 минути.


Opel Vivaro-e


Машината е оборудвана и със система за рекуперация на кинетичната енергия при спиране, като така се пълни заряда на батериите. Освен това, Opel Vivaro-e разполага с огромен брой асистенти на водача.

Поръчки за електрическия товарен бус ще се приемат от лятото, а първите бройки до крайни клиенти ще бъдат доставени наесен. Тогава трябва да бъде представена и пътническата модификация.

Opel Vivaro-e
Opel Vivaro-e

Снимки: Opel

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    Отделно всички производители имат проблеми да си набавят батерии, така че с много голяма батерия, освен непосилната крайна цена, която ще се получи, няма да могат да произведат много бройки. И освен за спедиторски фирми, е идеално за трансфери хотел-летище. Това ще си бръмчи по цял ден без почти никакви разходи (освен шофьорска заплата). Докато чака на летището, шоферът ще мушка щепсела за по 5 минути, пред хотела пак. Идеално е!
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    Много пари ще струва с голяма батерия. А повечето такива бусове се ползват за кратки разстояния, често и в рамките на града. Идеални са с този 200-300 км пробег. Една фирма като Спийди или Еконт има стотици бусове и много лесно могат да си разпределят кои бусове по кои маршрути да бръмчат - електричките в града и наоколо, дизелите София-Варна примерно. А и да е 10К евро отгоре над дизела, с евтиния ток (на нощна тарифа в базата примерно) и почти нулевата поддръжка ще се изплати за нула време.
  • #4
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз не мога да разбера производителите. Микробуса по принцип е вид товарно превозно средство или пътническо такова за дълги растояния. Какви са тези 50киловатови батерии и 200км. пробег. Тя една лека кола Тесла предлага 100 киловатова батерия. А микробуса има голямо пространство, може дето се вика в пода да навреш и 150 киловата батерия и пробега да скочи на 600км. и тогава вече има резон някакъв.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 3 месеца )
    Само на теб. Справка к.с. на дизеловите версии
  • #2
    1 rate up comment 6 rate down comment
    .. ( преди 3 месеца )
    Само на мен ли ми се виждат малко 136 коня?
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пробега е добре остава само и цената да не е много над дизела