Само преди 3 месеца компанията Opel представи новото поколение на компактния си кросоувър Mokka, който е напълно различен от предшественика си. Моделът премина на платформа на алианса PSA, получи френски двигатели и вече е само с предно предаване.
Първият Opel Mokka излезе през 2012 година, тоест по времето, когато германската компания беше притежание на концерна General Motors. На него се възлагаха сериозни надежди, като той трябваше да се пребори с конкуренти като Nissan Juke, Mitsibishi ASX и дори Skoda Yetti. Кросоувърът на Opel се справи, като си извоюва репутацията на надежден и търсен автомобил.
В момента на пазара се предлагат екземпляри в доста широк ценови диапазон. Произведените в началото на кросоувъри струват 7000-8000 евро, но тези от 2018 година са 2 пъти по-скъпи. Какви са предимствата и недостатъците на модела, разкриват неговите собственици.
Вижте силните и слабите страни на кросоувъра в ГАЛЕРИЯТА:
Задължително преди покупката на Mokka на старо трябва са се провери окачването, чиито елементи са податливи на ръжда. Кросоувърът винаги се е отличавал с ниската си редна броня, която е украсена с гума. Тя често страда от удари при качване на бордюри. През 2013 години Opel замени бронята с нова, която е разположена с 3 см по-високо и така беше увеличен пътния просвет.
Окачването на първото поколение на кросоувъра е сравнително просто. Отпред има класически McPherson, а отзад дори при версиите със задвижване на четирите колела е полунезависимо на греда. Това позволява лесен достъп и съответно ремонт при нужда, като повечето елементи не са чак толкова скъпи, дори когато се купуват от официален сервиз на марката.
Снимки: Opel