Скоростната кутия е вторият най-важен - а също и най-скъп - агрегат в автомобила след двигателя. От нейната надеждност зависи колко комфортно ще можете да ползвате автомобила си, а също и за колко ще го продадете, когато му дойде времето. В наши дни все повече хора клонят към различните типове автоматици - доста по-удобни и по-малко уморителни са. Но също така са и доста по-скъпи, и по-податливи на повреди.
Освен това автоматиците съвсем не са равни, когато става дума за издръжливост. Разбира се, главният фактор за продължителността на живота им е задкормилното устройство - и най-добре направената трансмисия не би издържала чест и тежък офроуд в калта, или пък редовни потегляния на светофара, все едно сте в Гран при на Монако. Така че следващата класация за най-чупливите автоматици все пак трябва да се приема с едно наум: напълно възможно е тези агрегати да прослужат безгрижно с години, ако се експлоатират и поддържат както трябва.
Шест от най-проблемните автоматични трансмисии (ГАЛЕРИЯ):
Конструкцията на подобна роботизирана кутия е доста по-сложна от тази на механичната, но по-проста от истинския автоматик с хидротрансформатор. Тя има два първични вала, всеки със свой съединител. Единият включва 1-3-5-7 предавка, а другият - 2-4-6. Превключването става чрез мехатроник.
Плюсът на тази схема е, че позволява почти мигновено превключване между предавките и почти няма загуба на мощност. Съответно и разходът е доста по-нисък.
Проблемът идва оттам, че такава кутия е предвидена за плавни ускорения и никак не й понасят резките потегляния и спирания в градския трафик.
Конструкторите са се постарали да я научат да се адаптира към стила на конкретния шофьор. Но твърде често този "стил" всъщност зависи от пътните условия. А ако колата се използва от двама шофьори, електрониката съвсем се обърква.