Скоростната кутия е вторият най-важен - а също и най-скъп - агрегат в автомобила след двигателя. От нейната надеждност зависи колко комфортно ще можете да ползвате автомобила си, а също и за колко ще го продадете, когато му дойде времето. В наши дни все повече хора клонят към различните типове автоматици - доста по-удобни и по-малко уморителни са. Но също така са и доста по-скъпи, и по-податливи на повреди.
Освен това автоматиците съвсем не са равни, когато става дума за издръжливост. Разбира се, главният фактор за продължителността на живота им е задкормилното устройство - и най-добре направената трансмисия не би издържала чест и тежък офроуд в калта, или пък редовни потегляния на светофара, все едно сте в Гран при на Монако. Така че следващата класация за най-чупливите автоматици все пак трябва да се приема с едно наум: напълно възможно е тези агрегати да прослужат безгрижно с години, ако се експлоатират и поддържат както трябва.
Шест от най-проблемните автоматични трансмисии (ГАЛЕРИЯ):
Най-проблемната от всички трансмисии на VW е именно тази 7-степенна роботизирана кутия с двоен съединител, известна с кодовото име DQ200. Тя се появи през 2006 година и е слагана във всевъзможни модели на концерна - VW , Skoda, Seat и даже Audi. Много често ще я откриете в Golf, Passat, Octavia, Leon.
DSG7 с нейните сухи съединители не бива да се бърка с доста по-надеждната DSG6, която е с мокри. В първия случай много скоро започнаха оплакванията от груби и резки смени на предавките, неприятни вибрации и бързо износване на дисковете на съединителите. Особено сериозни бяха тези проблеми при по-ранните варианти на тази кутия, произведени до 2014 година.