Защо двигателят се нуждае от турбина? В стандартния агрегат с вътрешно горене пълненето на цилиндрите със смес от въздух и гориво става заради вакуума, генериран от движението на буталото надолу. При това пълненето на цилиндъра никога не става на повече от 95% заради съпротивлението. Как обаче да бъде увеличен на подаваната в цилиндрите смес, за да се получи повече мощност? Трябва да се вкара въздух под налягане. Точно това прави турбокомпресорът.
Турбодвигателите обаче са по-сложни от атмосферните и това повдига въпроса за тяхната надеждност. През последните години се забелязва изравняване между двата вида мотори, но не защото турбодвигателите са станали по-издръжливи, а защото и атмосферните вече изкарват доста по-малко отпреди. Повечето хора обаче продължават да вярват в някои митове за турбомоторите, които не отговарят съвсем - или изобщо не отговарят - на истината.
7 заблуди за колите с турбомотор (ГАЛЕРИЯ):
По-простите и съответно по-евтини хибридни автомобили се оборудват най-често с атмосферни двигатели с вътрешно горене, работещи максимално икономично по цикъла на Аткинсън. Тези мотори обаче разполагат по-малка мощност, затова някои производители залагат на турбоагрегати, които работят с елекромотор.
При Mercedes-Benz E300de (W213), например, се използва турбодизел, а при BMW 530e – 2,0-литров бензинов турбомотор от модела 520i.