Защо двигателят се нуждае от турбина? В стандартния агрегат с вътрешно горене пълненето на цилиндрите със смес от въздух и гориво става заради вакуума, генериран от движението на буталото надолу. При това пълненето на цилиндъра никога не става на повече от 95% заради съпротивлението. Как обаче да бъде увеличен на подаваната в цилиндрите смес, за да се получи повече мощност? Трябва да се вкара въздух под налягане. Точно това прави турбокомпресорът.
Турбодвигателите обаче са по-сложни от атмосферните и това повдига въпроса за тяхната надеждност. През последните години се забелязва изравняване между двата вида мотори, но не защото турбодвигателите са станали по-издръжливи, а защото и атмосферните вече изкарват доста по-малко отпреди. Повечето хора обаче продължават да вярват в някои митове за турбомоторите, които не отговарят съвсем - или изобщо не отговарят - на истината.
7 заблуди за колите с турбомотор (ГАЛЕРИЯ):
Много производители твърдят, че техните вариаторни скоростни кутии са много надеждни, но в същото време се страхуват да ги свържат с дизелови двигател с висок въртящ момент. Все пак издръжливостта на ремъка, свързващ мотора и трансмисията, е ограничена.
При бензиновите мотори ситуацията не е еднозначна. Най-често японските компании залагат на комбинация от бензинов атмосферен мотор, при които пикът на въртящия момент настъпва при 4000-4500 об/мин, и вариатор. Очевидно ремъкът няма да издържи на подобен въртящ момент още при 1500 об/мин.