Защо двигателят се нуждае от турбина? В стандартния агрегат с вътрешно горене пълненето на цилиндрите със смес от въздух и гориво става заради вакуума, генериран от движението на буталото надолу. При това пълненето на цилиндъра никога не става на повече от 95% заради съпротивлението. Как обаче да бъде увеличен на подаваната в цилиндрите смес, за да се получи повече мощност? Трябва да се вкара въздух под налягане. Точно това прави турбокомпресорът.
Турбодвигателите обаче са по-сложни от атмосферните и това повдига въпроса за тяхната надеждност. През последните години се забелязва изравняване между двата вида мотори, но не защото турбодвигателите са станали по-издръжливи, а защото и атмосферните вече изкарват доста по-малко отпреди. Повечето хора обаче продължават да вярват в някои митове за турбомоторите, които не отговарят съвсем - или изобщо не отговарят - на истината.
7 заблуди за колите с турбомотор (ГАЛЕРИЯ):
Турбокомпресорът започва да работи при минимален ход на двигателя, а с увеличение на оборотите неговата производителност се увеличава. Заради малките размери и облекчената конструкция на ротора инерцията при турбокомпресора не е толкова важна и той бързо се развърта до нужните обороти.
Съвременните турбини са с електронно управление, благодарение на което компресорът винаги работи с оптимална производителност. Затова и двигателят може да достигне максимален въртящ момент още при ниски обороти.