Почти всеки автомобил, сглобен в Маранело в средата на миналия век, има своя собствена история и отличителни особености: леко "преобразуване" на каросерията или интериора според желанието на конкретен клиент е нещо напълно обичайно. Най-ярките примери са 375MM Bergman Coupe, поръчано от режисьора Роберто Роселини за съпругата му Ингрид Бергман, или триместното Ferrari 365 P на президента на Fiat Джани Аниели.
Днес автомобилните производители живеят по различни закони и редките изключения само потвърждават правилото. Точно така! За да зарадват известни клиенти, които не са намерили нищо подходящо в стандартната продуктова линия, италианската компания не се колебае да си сътрудничи с избрани ателиета за каросерии, ангажирани да изпълнят дизайнерските капризи. Единственото условие е да не се докосва техниката. Изданието Motor събра 5 такива модела на Ferrari.
Кои са тези модели - в галерията:
През 2006 г. той носи цяла торба с пари в Маранело с молба да се направи нещо уникално и дяволски бързо. И задължително да напомня на концепта Ferrari 250 PS от 1968 г. След като преработва щателно суперавтомобила Enzo (казват, че аеродинамиката е дори по-добра от тази на първоизточника), Pininfarina дава на Гликенхаус модел с индекс P4/5. Двигателят V12 с мощност 660 коня ускорява колата от място до 100 км/ч за 3,55 сек.