Почти всеки автомобил, сглобен в Маранело в средата на миналия век, има своя собствена история и отличителни особености: леко "преобразуване" на каросерията или интериора според желанието на конкретен клиент е нещо напълно обичайно. Най-ярките примери са 375MM Bergman Coupe, поръчано от режисьора Роберто Роселини за съпругата му Ингрид Бергман, или триместното Ferrari 365 P на президента на Fiat Джани Аниели.
Днес автомобилните производители живеят по различни закони и редките изключения само потвърждават правилото. Точно така! За да зарадват известни клиенти, които не са намерили нищо подходящо в стандартната продуктова линия, италианската компания не се колебае да си сътрудничи с избрани ателиета за каросерии, ангажирани да изпълнят дизайнерските капризи. Единственото условие е да не се докосва техниката. Изданието Motor събра 5 такива модела на Ferrari.
Кои са тези модели - в галерията:
Днес Джеймс Гликенхаус е известен в автомобилните среди като производител на суперавтомобили под марката SCG (Scuderia Cameron Glickenhaus). Преди десетилетие и половина американецът е "само" прочут филмов продуцент, съвсем не безразличен към бързите и редки автомобили. Резултатът от тази любов е на снимката.