Почти всеки автомобил, сглобен в Маранело в средата на миналия век, има своя собствена история и отличителни особености: леко "преобразуване" на каросерията или интериора според желанието на конкретен клиент е нещо напълно обичайно. Най-ярките примери са 375MM Bergman Coupe, поръчано от режисьора Роберто Роселини за съпругата му Ингрид Бергман, или триместното Ferrari 365 P на президента на Fiat Джани Аниели.
Днес автомобилните производители живеят по различни закони и редките изключения само потвърждават правилото. Точно така! За да зарадват известни клиенти, които не са намерили нищо подходящо в стандартната продуктова линия, италианската компания не се колебае да си сътрудничи с избрани ателиета за каросерии, ангажирани да изпълнят дизайнерските капризи. Единственото условие е да не се докосва техниката. Изданието Motor събра 5 такива модела на Ferrari.
Кои са тези модели - в галерията:
Британецът Джон Колинс има специални отношения с Ferrari - той притежава Talacrest, компания, специализирана в продажбата на класически (понякога и съвременни) модели на италианската марка. Изработването на SP3JC отнема повече от 2 г., а моделът се базира на шасито и агрегатите (V12 с мощност 780 коня) на ограничена серия Berlinetta F12tdf, произведена в тираж от 799 бройки.