IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eнергото ще може да прекъсва зареждането на електромобилите

Мрежите не могат да се справят с допълнителното натоварване, предупреждава доклад

Масовизацията на електромобилите е сериозна заплаха за електропреносните мрежи в Европа, твърдят два независими доклада, изготвени от британския и австрийския енергийни регулатори. Във Великобритания Ofgem дори разработи предложение електропреносните компании да имат контрол върху зареждането на електромобилите в домашни условия и да могат да го прекъсват, когато сметнат за нужно. Подобна мярка е обсъждана в поне още четири държави в Западна Европа.
  
   
зарядно, електромобил, Тесла
Ако предложенията бъдат приети, собствениците на електромобили ще трябва да се охарчат за електромери от ново поколение


В британския доклад, изготвен от DCUSA, се казва, че "Електрическите мрежи във Великобритания не са предвидени да поемат значителното допълнително потребление, което потребителски устройства като зарядните за електромобили изискват". За да се реши проблемът, електропреносните дружества трябва да получат дистанционен контрол върху зарядните чрез свързването им с т. нар. Smart Meter инфраструктура. По този начин те ще могат да прекъсват подаването към зарядните устройства в моменти на пиково потребление.

В реалния живот това би изглеждало така: предстои ви пътуване до съседния град и имате два часа да попълните капацитета на батерията. Заради натоварването на мрежата обаче зарядното ви е прекъснато и ще трябва да измислите друг транспорт. Предложението не предвижда каквато и да било форма на компенсация за потърпевшите, които на всичкото отгоре ще поемат разходите за инсталирането на интелигентен електромер от ново поколение.
  
  
Електропреносна мрежа
Когато прокарват мерки в подкрепа на електромобилите, политиците уверяват, че електрическите мрежи могат да се справят с допълнителното натоварване. Сега обаче тва доклада от експерти твърдят точно обратното


Великобритания е от страните с най-активна политика за налагане на електромобилите, и правителството обяви, че ще забрани двигателите с вътрешно горене в близко бъдеще. Досега политиците уверяваха, че мрежата може да понесе допълнителното натоварване, което нямало да е повече от 10% над сегашното. Експертите обаче твърдят друго.


 

0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Читател ( преди 4 години )
    Виждам, че атава дума за преносната мрежа не за производство на ел енергия. Производствот може относително бързо да се навакса. Газовите централи се инсталират доста бързо, слънчеви панели още по-бързо, става дума за месеци. АЕЦ в случаят не е решение, дори и да става дума за производство. Проблема са пикове, а те не се покриват от АЕЦ, ВЕЦ, CCGT газ централи, модерни въглищни централи, като Марица изток 1, мофат да покриват пикове и да регулират честотите, те осигуряват сигурността на мрежата.
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Б. М. ( преди 4 години )
    До "радетеля" за АЕЦ. Няма да обсъждаме цени, зависимости,.... Само едно искам да ми отговорите, КЪДЕ ще се съхранява/депонира/ отработеното гориво? И не ми отговаряйте като Теменужка:"Някъде в България"!
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Нико Лай Чо ( преди 4 години )
    Сега разбрахте ли защо всячески спъват строежа на AEЦ Белене
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До #15 ( преди 4 години )
    Не се регулира производството защото избрания източник на енергия не подлежи на регулиране . Което само по себе си е абсурден избор . Абсолютен цивилизационен регрес . Същото се прилага в Северна Корея с храната например - ако не достига за всички държавата определя кой ще яде и кой ще гледа . Страхотно развитие и прогрес демонстрират ЕКОмунистите .
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до 10 ( преди 4 години )
    това е твърде сложна материя за теб, изглежда. Пусни си Пес Патрул
  • #12
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Кольо Тесларов ( преди 4 години )
    електрическите автомобили са като демокрацията, щом ги получите и проблемите започват
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 4 години )
    Държавата ви прибира едни парички от горивата, понеже слушкате и зареждате. И понеже никой от вас няма петро-кладенец в двора. И да има, пък няма рафинерия. ***. А от навес с 16 китайска панела по 250W може евентуално да ми прибере нещо, но след като облекча 2-те бири. И трябва първо да се изтръска!
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 4 години )
    Плаши гарги. Западна Европа да - там пълна газификация на домакинствата и имаш едни 3 киловата ток за крушки и телевизия. В България няма грижа - само бойлера ми е 7кВт. Второ: значи спиш 8 часа и на сутринта се сещаш че не си си заредил телефона. Ми къде спа? Точно енергото иска да има такива коли, за да не отива нощния ток в кофата. Като ти е спешно има DC-та. Трето: в края на този месец всички евро търговци на ток получават достъп до БГ пазара. Говорим за 30 лева на мегават! 3 ст./кВт рекорд!
  • #9
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Наки ( преди 4 години )
    Преди доста години,когато в бг. прохождаха колите на газ @,пропен бутана сруваше 18 ст.литъра при 80 ст. бензин. Това ще рече 25%от стоиноста на бензина. С годините се увеличи консумацията на газ и цената сега е малко под половината на стойноста на бензина.Сега ел. колите зареждат евтино,но са малко на брой.Любопитно ми е като станат повече от тези с двг колко ще струва тока.И дали ще има тарифа за битови нужди и за автомобили? Или ще е една цената?
  • #8
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 4 години )
    Това е едно от нещата които имах предвид когато в предишна статия коментирах, че електромобилите се налагат без разчети.