IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Eнергото ще може да прекъсва зареждането на електромобилите

Мрежите не могат да се справят с допълнителното натоварване, предупреждава доклад

Масовизацията на електромобилите е сериозна заплаха за електропреносните мрежи в Европа, твърдят два независими доклада, изготвени от британския и австрийския енергийни регулатори. Във Великобритания Ofgem дори разработи предложение електропреносните компании да имат контрол върху зареждането на електромобилите в домашни условия и да могат да го прекъсват, когато сметнат за нужно. Подобна мярка е обсъждана в поне още четири държави в Западна Европа.
  
   
зарядно, електромобил, Тесла
Ако предложенията бъдат приети, собствениците на електромобили ще трябва да се охарчат за електромери от ново поколение


В британския доклад, изготвен от DCUSA, се казва, че "Електрическите мрежи във Великобритания не са предвидени да поемат значителното допълнително потребление, което потребителски устройства като зарядните за електромобили изискват". За да се реши проблемът, електропреносните дружества трябва да получат дистанционен контрол върху зарядните чрез свързването им с т. нар. Smart Meter инфраструктура. По този начин те ще могат да прекъсват подаването към зарядните устройства в моменти на пиково потребление.

В реалния живот това би изглеждало така: предстои ви пътуване до съседния град и имате два часа да попълните капацитета на батерията. Заради натоварването на мрежата обаче зарядното ви е прекъснато и ще трябва да измислите друг транспорт. Предложението не предвижда каквато и да било форма на компенсация за потърпевшите, които на всичкото отгоре ще поемат разходите за инсталирането на интелигентен електромер от ново поколение.
  
  
Електропреносна мрежа
Когато прокарват мерки в подкрепа на електромобилите, политиците уверяват, че електрическите мрежи могат да се справят с допълнителното натоварване. Сега обаче тва доклада от експерти твърдят точно обратното


Великобритания е от страните с най-активна политика за налагане на електромобилите, и правителството обяви, че ще забрани двигателите с вътрешно горене в близко бъдеще. Досега политиците уверяваха, че мрежата може да понесе допълнителното натоварване, което нямало да е повече от 10% над сегашното. Експертите обаче твърдят друго.


 

0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Читател ( преди 1 месец )
    Виждам, че атава дума за преносната мрежа не за производство на ел енергия. Производствот може относително бързо да се навакса. Газовите централи се инсталират доста бързо, слънчеви панели още по-бързо, става дума за месеци. АЕЦ в случаят не е решение, дори и да става дума за производство. Проблема са пикове, а те не се покриват от АЕЦ, ВЕЦ, CCGT газ централи, модерни въглищни централи, като Марица изток 1, мофат да покриват пикове и да регулират честотите, те осигуряват сигурността на мрежата.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    ВЕИ дават непостоянна, но предвидима и евтина енергия. По-евтина от АЕЦ Белене. И защо смяташ, че скъпата и постоянна енергия е по-добрия избор от евтината от време на време. Ти как предпочиташ да работиш една седмица в месеца за 4000 лв или всеки ден за 2000 лв на месец?
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Б. М. ( преди 1 месец )
    До "радетеля" за АЕЦ. Няма да обсъждаме цени, зависимости,.... Само едно искам да ми отговорите, КЪДЕ ще се съхранява/депонира/ отработеното гориво? И не ми отговаряйте като Теменужка:"Някъде в България"!
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Ами по същата причина. Само че спокойно и безопасно можеш да изключиш фотоволтаична централа или да и намалиш мощността за части от секундата, но АЕЦ не може. А за какво са ти 4,4 гигавата АЕЦ при 3 гигавата консумация? Един блок през цялото време ще трябва да бъде изключен. Предприятията вече масово си строят фотоволтаични централи по покривите, защото им е по-евтино и ще става все по-евтино. На кого ще продава втора. АЕЦ?
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Нико Лай Чо ( преди 1 месец )
    Сега разбрахте ли защо всячески спъват строежа на AEЦ Белене
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До #15 ( преди 1 месец )
    Не се регулира производството защото избрания източник на енергия не подлежи на регулиране . Което само по себе си е абсурден избор . Абсолютен цивилизационен регрес . Същото се прилага в Северна Корея с храната например - ако не достига за всички държавата определя кой ще яде и кой ще гледа . Страхотно развитие и прогрес демонстрират ЕКОмунистите .
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Колко да е сложна материята. Тази концепция се нарича demand response и е основа на интелигентните мрежи smart grid. Не се регулира производството, както в настоящата мрежа, а се регулира потреблението. Прехода е въпрос на време, защото ВЕИ имат непостоянно производство. Батериите могат освен да съхраняват евтина енергия, също да я връщат, когато е скъпа. Всички печелят.
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до 10 ( преди 1 месец )
    това е твърде сложна материя за теб, изглежда. Пусни си Пес Патрул
  • #13
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Кольо Тесларов ( преди 1 месец )
    електрическите автомобили са като демокрацията, щом ги получите и проблемите започват
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Държавата ви прибира едни парички от горивата, понеже слушкате и зареждате. И понеже никой от вас няма петро-кладенец в двора. И да има, пък няма рафинерия. ***. А от навес с 16 китайска панела по 250W може евентуално да ми прибере нещо, но след като облекча 2-те бири. И трябва първо да се изтръска!