Възраждането на легендарната марка Alpine стана факт преди три години и половина с представянето на серийния А110, но след това съдбата на бранда потъна в неясноти и предположенията варираха от закриването му до превръщането му в производител само на електромобили.
Сега обаче вече има яснота и тя е свързана с идването начело на компанията на Лука Де Мео. Преди дни стана ясно, че догодина Alpine ще смени Renault във Формула 1, като за тима ще карат звездата Фернандо Алонсо и Естебан Окон.
А сега беше потвърдено, че Alpine ще се завърне и в „24 часа на Льо Ман”, макар и за края на ерата на прототипите от LMP1, но пък се очаква да е един от големите играчи в следващата част от историята на световния шампионат за идръжливост – когато на стартовата решетка застанат болидите от клас Хиперавтомобили, който ще смени LMP1. И така Alpine ще е един от много малкото автомобилни производители, които едновременно ще се състезава в два от четирите световни шампионата под шапката на ФИА.
Вижте накратко историята на Alpine (ГАЛЕРИЯ):
През 1991 година е представен последният модел на Renault Alpine – A610, който на практика е фейслифт на А310. Двигателят е нов – 3-литров, максималната скорост нараства на 265 км/ч, но и това не успява да спечели клиентите.
Производството на А610 приключва на 7 април 1995 година, а в завода в Диеп започват да се сглобяват роудстърът Renault Sport Spider и легендарният хотхеч Renault Clio Williams.
Снимки: Alpine, Renault