Възраждането на легендарната марка Alpine стана факт преди три години и половина с представянето на серийния А110, но след това съдбата на бранда потъна в неясноти и предположенията варираха от закриването му до превръщането му в производител само на електромобили.
Сега обаче вече има яснота и тя е свързана с идването начело на компанията на Лука Де Мео. Преди дни стана ясно, че догодина Alpine ще смени Renault във Формула 1, като за тима ще карат звездата Фернандо Алонсо и Естебан Окон.
А сега беше потвърдено, че Alpine ще се завърне и в „24 часа на Льо Ман”, макар и за края на ерата на прототипите от LMP1, но пък се очаква да е един от големите играчи в следващата част от историята на световния шампионат за идръжливост – когато на стартовата решетка застанат болидите от клас Хиперавтомобили, който ще смени LMP1. И така Alpine ще е един от много малкото автомобилни производители, които едновременно ще се състезава в два от четирите световни шампионата под шапката на ФИА.
Вижте накратко историята на Alpine (ГАЛЕРИЯ):
В началото на 80-те години най-после идва смяната на А310 – новият модел се казва Alpine GTA и има за цел да отмъкне колкото се може повече клиенти от Porsche. Колата е разработена съвместно с Matra, двигателят е 2,5-литров V6 с турбо и мощност 160 конски сили, а ниското тегло от 1140 кг позволява ускорението от 0 до 100 км/ч да става за 6 секунди.
Снимки: Alpine, Renault