Възраждането на легендарната марка Alpine стана факт преди три години и половина с представянето на серийния А110, но след това съдбата на бранда потъна в неясноти и предположенията варираха от закриването му до превръщането му в производител само на електромобили.
Сега обаче вече има яснота и тя е свързана с идването начело на компанията на Лука Де Мео. Преди дни стана ясно, че догодина Alpine ще смени Renault във Формула 1, като за тима ще карат звездата Фернандо Алонсо и Естебан Окон.
А сега беше потвърдено, че Alpine ще се завърне и в „24 часа на Льо Ман”, макар и за края на ерата на прототипите от LMP1, но пък се очаква да е един от големите играчи в следващата част от историята на световния шампионат за идръжливост – когато на стартовата решетка застанат болидите от клас Хиперавтомобили, който ще смени LMP1. И така Alpine ще е един от много малкото автомобилни производители, които едновременно ще се състезава в два от четирите световни шампионата под шапката на ФИА.
Вижте накратко историята на Alpine (ГАЛЕРИЯ):
През 1961 година е представен А110 – модел с пространствена рама от метални тръби и панели на каросерията от стъклопласт. Моторът с 55 конски сили идва от Renault 8, но А110 има максимална скорост 170 км/ч.
Рали версията на А110 се отличава с отлична управляемост и надеждност и Жан-Люк Терие и Уве Андерсон започват да печелят победи за Alpine, като рали програмата на марката е солидно финансирана от Renault. Двигателите стават все по-силни – мощността им стига до 140 к.с.
Производство на А110 има в Испания, Мексико, Бразилия и както знаем – и в България.
Снимки: Alpine, Renault