Възраждането на легендарната марка Alpine стана факт преди три години и половина с представянето на серийния А110, но след това съдбата на бранда потъна в неясноти и предположенията варираха от закриването му до превръщането му в производител само на електромобили.
Сега обаче вече има яснота и тя е свързана с идването начело на компанията на Лука Де Мео. Преди дни стана ясно, че догодина Alpine ще смени Renault във Формула 1, като за тима ще карат звездата Фернандо Алонсо и Естебан Окон.
А сега беше потвърдено, че Alpine ще се завърне и в „24 часа на Льо Ман”, макар и за края на ерата на прототипите от LMP1, но пък се очаква да е един от големите играчи в следващата част от историята на световния шампионат за идръжливост – когато на стартовата решетка застанат болидите от клас Хиперавтомобили, който ще смени LMP1. И така Alpine ще е един от много малкото автомобилни производители, които едновременно ще се състезава в два от четирите световни шампионата под шапката на ФИА.
Вижте накратко историята на Alpine (ГАЛЕРИЯ):
Alpine представя на салона в Париж през 1957 година втория си сериен модел – А108, като доставките на първите клиенти започват през 1960 година. А108 се предлага като купе и кабриолет, отличава се с много ниско тегло – едва 620 кг и се задвижва от двигател от Renault Dauphine с мощност 40 конски сили.
През 1962 година започва производството на модела и в Бразилия под името Willys-Overland Interlagos.
Снимки: Alpine, Renault