По навик смятаме електромобилите и държавните субсидии за покупката им за нещо, касаещо предимно богатия Запад на Европа. Но 2020 промени драстично нещата и в останалите части на Статия континент. Проучване на браншовата организация АСЕА показва, че вече само седем от 28-те членки на общността (ако броим и Великобритания) не предлагат субсидии на държавно ниво. Дори страни "от нашата черга", като Полша, Хърватия, Румъния или Словакия, вече предлагат щедри държавни помощи - от порядъка на четири- и дори петцифрени суми в евро. В галерията по-долу сме посочили максималния размер на субсидиите във всяка от страните-членки.
Къде с колко подпомагат електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
По актуалните мерки, приети от кабинета на Меркел, чистите електромобили и колите с водородни горивни клетки се спонсорират с по 9000 евро, а плъг-ин хибридите - с по 6 750 евро. Ако цената им надхвърля 40 000 евро, субсидията се намалява съответно на 7500 евро за електромобил и 5625 евро за хибрид.
Дял на зареждаемите електромобили: 3.0%
БВП на глава от населението: 41 510 евро


5