По навик смятаме електромобилите и държавните субсидии за покупката им за нещо, касаещо предимно богатия Запад на Европа. Но 2020 промени драстично нещата и в останалите части на Статия континент. Проучване на браншовата организация АСЕА показва, че вече само седем от 28-те членки на общността (ако броим и Великобритания) не предлагат субсидии на държавно ниво. Дори страни "от нашата черга", като Полша, Хърватия, Румъния или Словакия, вече предлагат щедри държавни помощи - от порядъка на четири- и дори петцифрени суми в евро. В галерията по-долу сме посочили максималния размер на субсидиите във всяка от страните-членки.
Къде с колко подпомагат електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
От тази година гръцкото правителство на Кирякос Мицотакис (на снимката) връща на купувача до 15% от покупната цена за електромобил, в размер до 5500 евро, и допълнително предлага по 1000 евро за върната за претопяване кола. За таксиметровите автомобили на ток субсидията е до 8 000 евро, плюс 2500 евро за бракувано старо такси.
Дял на зареждаемите електромобили: 0.4%
БВП на глава от населението: 17 500 евро