В историята на всяка голяма автомобилна компания има поне един момент, в който тя е била на ръба на фалита или продажбите са намалели толкова, че съществуването й е било под въпрос. Също така, за голяма част от компаниите това е било свързано с неприятен край, спасяване с парите на данъкоплатците или други непопулярни мерки, особено в Щатите.
Но също така тези трудни моменти раждат и красиви истории – най-вече свързани с лансирането на определен модел, който успява да спечели сърцата, а и портфейлите на клиентите и компанията, която го е създала се връща на правилния път.
Британското списание Top Gear селектира 11 такива автомобили, спасили компаниите, които са ги създали (ГАЛЕРИЯ):
Хенри Форд умира през 1947 година и изглежда, че малко по-късно ще го последва и компанията, която носи името му. Ford отстъпва на трето място по продажби в Щатите, а моделите на марката са с дизайн отпреди Втората световна война. Но племенникът на Хенри – Хенри Форд II има свежи идеи.
Той става шеф на компанията през 1945 година, едва на 28 години и под негово ръководство само за 19 месеца е създаден новият модел за 1949 година. Премиерата на модела е през юни 1948 и в първия ден дилърите на марката събират 100 000 поръчки – това е спасението на Ford. А общият тираж на модела надхвърля 1 милиона.
Снимки: производителите