Задните завиващи колела отново са модерна тема, но идеята изобщо не е нова и едва ли е изненада, че родината на тази технология е Япония. Активно завиващите задни колела се появяват през 1985, като първият автомобил с тази технология е Nissan R31 Skyline, като години наред този модел е символ на иновациите и смелите технически решения. Но завиващите задни колела стават наистина популярни, благодарение на Honda Prelude от 1987 година, която се продава в цял свят.
След това интересът към тази система изчезва, а негативното отношение се засилва заради по-високите разходи за ремонт на задните завиващи колела. Десетилетия по-късно инженерите се сетили, че тъй като колите стават все по-големи и по-тежки, ще е по-добре и да са по-маневрени и възродили активните завиващи задни колела. Представяме ви селекцията на списание Autocar на 10 от най-важните модели, притежаващи тази технология.
Страхотни модели, като някои дори не подозирате, че са с 4 управляеми колела (ГАЛЕРИЯ):
Защо към днешна дава 850 CSi е толкова евтин? Заради постоянно дефектиращата система на задните завиващи колела, а ремонтите й са неприлично скъпи. Иначе колата се задвижва от 5,6-литров V12 двигател, а за създаването й принос имат и специалистите от BMW Motorsport.