IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Jeep направи хибрид не за икономия, а за офроуд

Новият Wrangler 4xe е доста по-мощен дори от бензиновата V6 версия

Американската марка Jeep твърдо поема път на електрификация на своите модели. Часове след премиерата на концептуалния всъдеход Grand Wagoneer тя представи и серийния Jeep Wrangler 4xe. В гамата на бранда той ще прави компания на хибридните кросоувъри Renegade и Compass, но технически е много различен от тях.


Jeep Wrangler 4xe


В случая инженерите не залагат на икономия на гориво и намаляване на вредните емисии, а на офроуд способностите на машина. Според тях, хибридният Wrangler няма да има конкуренти на тежък терен благодарение на електромотора, който предоставя максимален въртящ момент веднага след старта, без да нарушава тишината в природата с рева на двигател с вътрешно горене.

В основата на агрегата са стандартни за модела агрегати – 2,0-литров бензинов турбомотор и 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF. Вместо хидротрансформатор обаче са поставени електромотор и два съединителя. Първия е разположен между двигателя с вътрешно горене и електромотора, като благодарение на него Wrangler 4xe може да се движи само на ток.


Jeep Wrangler 4xe


Вторият е между електрическия двигател и скоростна кутия, като изпълнява стандартните си функции. Към всичко това е добавен и стартер-генератор с ремък, който задвижва коляновия вал при ниски натоварвания.

Пиковата мощност на задвижващата система е 380 к.с. и 637 Нм, което означава, че тя е повече от този на двигателя V6 3.6 Pentastar (289 к.с.) и развива по-голям въртящ момент от 3,0-литровия турбодизел EcoDiesel (599 Нм). Батерията с капацитет 17 кВт/ч стига за 40 км пробег само на ток, като хибридната система може да работи в режими Hybrid, Electric и eSave. Последният позволява попълване на заряда по време на движение само на електричество.


Jeep Wrangler 4xe


Хибридният Jeep Wrangler 4xe запазва техниката на оригиналния модел – цели мостове, система за задвижване на четирите колела с раздатка и демултипликатор. Машината може да преодолее брод с дълбочина 760 мм. Клиентите ще избират между 3 варианта на оборудване – базов 4xe, Sahara 4xe и Rubicon 4xe, като последният е с блокировка на диференциалите и заключващ се преден стабилизатор.

На американския пазар новата версия на всъдехода ще се появи до края на годината, а продажбите в Европа и Китай стартират през 2021 година.


Jeep Wrangler 4xe


Снимки: Jeep

0 от 500
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    RIMAC ( преди 4 години )
    Едни същи глyпости си баете до безконечие, ама няма драма - то си е за вас. Джипа не е плъгин, да се зарежда от станция. И второ: само ел.двигател има максимална сила при движение със скорост няколко милиметра в секунда. И тука е ключа от палатката - катери морени като шампион, без да буксува. А ДВГ-то само гледа отстрани и произвежда ток - за друго не става :)
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    пепи ( преди 4 години )
    Остава и да намери Ел станция в пустошта.Тия 40 километра на ток ще изчезнат в гората.