IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Първият електрически кросоувър на Skoda излезе в 5 версии

Топ-вариантът на Enyaq iV ще изминава 510 км с едно зареждане

Чешката компания Skoda официално откри нова глава в своята 125-годишна история, като представи първия си електрически кросоувър. Той е готов за серийно производство и може да се поръча в редица държави.


Skoda Enyaq iV


Подобно на Volkswagen ID.4, моделът Skoda Enyaq iV е построен на модулната платформа MEB, разработена специално за електромобили. Габаритите на чешкия всъдеход са дължина от 4669 мм, височина – 1879 мм и широчина – 1616 мм. Разстоянието между двете оси е 2765 мм, като от компанията уточняват, че кросоувърът е по-къс от Octavia, но отвътре е просторен като бензинов Kodiaq.

Основните характеристики на модела бяха разкрити още през май, но сега производителя уточнява някои допълнителни детайли. Базовата версия ще се казва Enyaq 50 iV, като при нея има само един електромотор на задната ос. Той развива 148 к.с. и 220 Нм и позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 11,4 секунди. Батерията с капацитет 55 кВт/ч стига за пробег ог 340 км по цикъла WLTP.


Skoda Enyaq iV


Следващият вариант е Skoda Enyaq 60 iV, при който електромоторът е със 180 к.с. и 310 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 8,7 секунди. Батерията е с капацитет 62 кВт/ч, а съответно пробегът достига 390 км.

Модификацията с най-голям пробег е Enyaq 80 iV. Нейните показатели са 304 к.с. и 310 Нм, ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди и батерия с 82 кВт/ч при пробег 510 км. В случая акумулаторът може да се зареди от 125-киловатова станция от 5 до 80% за 38 минути.


Skoda Enyaq iV


Най-мощната батерия е поставя и на двете версии със задвижване на четирите колела - Enyaq 80x iV (265 к.с. и 425 Нм) и Enyaq RS iV (306 к.с. и 460 Нм). Те ускоряват от 0 до 100 км/ч съответно за 6,9 и 6,2 секунди, като изминават 460 км. Версията RS е най-бързата, като при нея максималната скорост е увеличена от 160 на 180 км. Това е и най-мощният сериен модел на Skoda, който може да тегли ремарке с тегло до 1400 кг.

За електромобила ще се предлагат джанти с размер от 18 до 21 цола в 8 варианта, а също така и 9 цвята на каросерията, изцяло светодиодни фарове, задни светлини с анимация, която посреща и изпраща собственика на кола, панорамен покрив и реилйнги. Интериорът ще може да се персонализира в 9 тематични пакета Design Selections, към които ще предлагат и допълнителни индивидуални опции. Те приличат на съвременни жилища и затова носят имената Studio, Loft, Lodge, Lounge, Suite.


Skoda Enyaq iV


В стандартното оборудване на базовата версия влизат двузонов климатик, многофункционален кожен волан, цифрово радио и технология за интеграция на смартфони. Основната информация излиза на 5,3-инчов дисплей, а в центъра е поставен 13-инчов – най-голям в историята на Skoda, тъч-скрийн на информационно-развлекателния комплекс. Ще се предлага и проекционен дисплей, който също е новост за марката.

В зависимост от версията Skoda Enyaq iV може да получи до 9 въздушни възглавници, система Proactive Crew Protect Assist, която автоматично затяга предпазните колани и която автоматична затваря прозорците и панорамни люк при опасност от сблъсък, преобръщане или поднасяне. Ще се предлага още системата Travel Assist, съчетаваща адаптивен круиз-контрол, асистент за движение в задръствания и помощник за маневриране в тесни пространства. Освен това Enyaq iV ще може да се паркира с дистанционно управление.

Още снимки на първия електрически кросоувър на Skoda - вижте в галерията:

Доставките на Skoda Enyaq iV започнат през 2021 година със специална версия Founders Edition, която ще излезе в тираж от 1895 бройки (числото е избрано заради годината на основаване на компанията). Тя ще се предлага в два цвята и две нива на оборудване. Европейските клиенти ще получат достъп до повечето мрежи от зарядни станции с помощта на карта MySkoda Powerpass. Освен това, компанията ще предложи и 3 варианта за настенни зарядни устройства. Стартовата цена за Чехия е 40 400 евро.

Снимки: Skoda

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    глас от тъдява ( преди 2 месеца )
    Колега,в това с бързите зарядни има една малко неточност(измама бих го нарекъл), в Испания цената по зарядните станции се върти около 55-80 €-цента за киловат , при разход от 15кв/100км Ти стъпва на 10€/100км. Дизеловата дето разтривам на магистрала харчи под 5/100 =5€.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ,..... ( преди 2 месеца )
    Много красив автомобил браво на Шкода.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Термопомпата се предлага като опция. Т.е. традиционните марки пак намериха начин да ни цакат дори с електрическите автомобили.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Явно в Шкода да отчели високата цена и са го позиционирали като флагман на марката. Моите очаквания бяха за градски кросоувър, а ни представиха голям семеен автомобил с доста солиден, да не кажа луксозен, салон.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Впечатляващ автомобил. Не виждам как ID.4 ще се продава, ако е на по-висока цена и с по-бедно оборудване, както вероятно ще се позиционира.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Шкода в Западна Европа има доста стабилен имидж (за разлика от България). Кодияк се продава доста добре, даже Октавия VRS се среща често. Така че не мисля че цената ще е голям проблем за Еняк
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Евала на Шкода, хубава са я нарисували. Ще е достоен конКурент на Тесла
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Цените ( преди 2 месеца )
    Цените в Германия са 33.8хил за базовата (по-долу бях писал 34.8хил сега проверих че съм объркал), за средната батерия е 39хил евро а за голямата батерия е 44 Хил
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Абе тука да не сте на щат от шоурума в Надежда?
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Барнали са я, визията е много добра, много технологии, хедъп дисплея е с добавена реалност, матрични фарове и мн.други неща които виждаме в премиум класа, но тая цена 40 хиляди евра малко нещо, не се вързва с Шкода, от чехите очакваш добър автомобил на приемлива цена. Ако ще продават от 40 хиляди евра на горе, трябва да сменят емблемата.