IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какви проблеми дава новата Skoda Octavia?

Най-честите оплаквания на собствениците са от работата на инфотейнмънт системата и софтуера

Чешкият автомобилен производител Skoda представи новото поколение на най-популярния си модел Octavia в средата на ноември миналата година. Сега специалистите от чешкия сайт Auto.cz, след като проучиха отзивите на собствениците на новото поколение на модела, стигнаха до извода, че основно те се оплакват от работата на информационно-развлекателния комплекс и софтуера.


Skoda Octavia


Сайтът посочва, че собствениците на няколко автомобила се обърнали към оторизираните сервизи за актуализация на "фърмуера" на мултимедийната система, тъй като гласовият асистент Лаура не разбирал родния чешки език. Проблемът бил решен чрез инсталиране на една от софтуерните опции, но понякога в резултат на ъпгрейда, се повреждал блокът за управление на въздушните възглавници, в резултат на което трябвало да бъде инсталиран нов.

Един от собствениците се оплакал, че гласовият асистент живее свой живот. "Веднъж Лаура започна толкова дълго търсене в мрежата, че  мултимедийната система беше принудена да се рестартира", каза той. Освен това собственикът подчерта, че системата за старт-стоп не работи правилно, а радиото се изключва от само себе си.

Наред с гореспоменатите недостатъци, новото поколение на Octavia има проблеми със сдвояването на джаджи чрез Apple CarPlay и Android Auto, както и със свързването с Wi-Fi от iPhone.


Снимки от теста драйва на Skoda Octavia - в галерията:


Заслужава да се спомене един интересен и засега единствен случай, при който дисплеят на информационно-развлекателната система променил цвета си, след като автомобилът престоял известно време на слънце. В този случай рестартирането й било безрезултатно и собственикът бил принуден да смени комплекса.
 

0 от 500
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Мнение ( преди 4 месеца )
    Eгати *** трябва да си, да си купиш на тия цени новата Октавия. Взех да избирам за себе си,с екстри, автоматик - Октавията отива на 60 хил.,лв!!!!!!! За тая цена ново бмв 2 гранд купе можеш да си вземеш, базов вариант наистина. Или мерцедес А класа, с екстри. За 57 хил - Пежо 508 GT line, пълно с екстри. Рено меган автомат максимално ниво+всички възможни ексри за 40 хил. Фиат Типо за 23 хил, т,е, почти 40 хил.надолу! Ало, Шкода, нерде ЯмбУл, нерде Стамбул май май?
  • #11
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Тц ( преди 4 месеца )
    Айде Ганчо пак намеси Toyota. Ганчовци, въпреки това което пишете за Toyota, тя си остава марка номер ЕДНО. Коментирайте си евтиния вурст.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Софтуереа вероятно го пишат във "Вистеон" - България. От външни фирми са разработките на тези софтуери по автомобилите
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Естествено, така е с новите модели, трябва да се изчака първите тестери да проверят как е, да се отстранят проблемите и тогава се купува.
  • #8
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Като се сетя Приуса на Тойота, колко пъти му оправяха софтуера и не можаха да го оправят. През 2014г. през 2019г. милиони коли в сервизите и нищо. Пак добре че си оправиха пе//алите на спирачките, да не говорим за самоускоряващите им пе//али, тук радиото ти не работело, това направо си е нищо в сравнение да караш Тойота без спирачки или колата ти да ускори до максималната скорост и да продължава да дава газ. Шкода бълха ги ухапала в сравнение с изцепките на Тойота.
  • #7
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Абе не може ли един автомобил без пет тона софтуер. От 2010 насам ползвах 5 различни нови автомобила и на нито един от тях парктроника не беше толкова безпроблемен като китайския монтиран за 120 лева в сервиз и вързан към крушките за заден ход. Заводските имат мнение за всичко и се дънят на какви ли не глупости
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    В една тема за ел. колите писах че ФВ просто няматдостатъчно и/или компетентни софтуерни инжинери и затова имат бая труд да хвърлят в тази насока, а ето че и колите от ново поколение макар и с ДВГ си търсят майстора:)))))
  • #5
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    напълно нормално за фолксваген... сама да се заключва/отключи , прозорците решават и се свалят посред нощ.. такива веща сме виждали в компанията майка мноого пъти
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Никой голям производител не е застрахован от софтуерни проблеми. През Март си купих Samsung Galaxy S20 ULTRA и когато снимах, фокуса работеше много бавно, ако мина от близък план в далечен, понякога отнемаше по 10 секунди, докато фокусира. След месец направиха софтуерн ъпдейт и фокуса на камерата се оправи. И тук не говорим за мижав модел на марката а топ модела, флагмана, по скъп от Айфон, броих 2650лв.
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Шкодист ( преди 4 месеца )
    Поне е софтуера - ще платят на някого и ще им напишат хубав. Ако другото е дроб не се оправя лесно.