Компанията Volkswagen обяви пускането на пазара на цели 5 хибридни версии на новото поколение на бестселъра Golf. Две от тях са с „мека“ хибридна система с 48-волтов стартер-генератор, а другите две са „plug-in“ (зареждащи се).
Излизането на новите версии са част от стратегията на германската марка за електрификация на моделна гама. Тя включва и новият VW ID.3, който ще се предлага в три различни варианта на мощност, като с него германският производител ще предложи огромен избор на клиентите си.
Новите Golf 1.0 eTSI с мощност 110 к.с. и Golf 1.5 eTSI със 150 к.с. се задвижват от първата 48-волтова „мека“ хибридна система (eTSI) на Volkswagen. До края на годината към тях ще се присъедини и още една версия със същото задвижване, която развива мощност от 130 к.с. При трите модела скоростната кутия е 7-степенна DSG с два съединителя, като ще се предлаган 3 нива на оборудване.
На пазара дебютират и два нови plug-in хибридни модела - Golf eHybrid и Golf GTE. Тези са оборудвани с литиево-йонни акумулаторни батерии с възможност за външно зареждане и разполагат с енергиен капацитет от 13 кВт/ч. Това е увеличение с 50% в сравнение с plug-in хибридната версия на предходното седмо поколение на Golf. Двата plug-in хибридни модела могат да се задвижват самостоятелно от електродвигателя или от бензинов турбоагрегат TSI, както и от двата двигателя едновременно.
Хибридната система на версията eHybrid развива системна мощност от 204 к.с. Този вариант на Golf предлага разход на електроенергия 11,0 кВтч/100 км по цикъла NEDC, като пробегът само на ток е 80 км. Напълно зареден този модел изминава 870 км.
При Golf GTE хибридната система осигурява максимална мощност от 245 к.с. Пробегът само на ток е 62 км, като консумация на електроенергия от 12,4 кВт/ч. Комбинираният автономен пробег при тази версия е 745 км.
Снимки: Volkswagen