IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen ID.3 измина 531 км с едно зареждане

Резултатът е със 111 км повече от обявения от производителя

Първият електромобил от ново поколение на на Volkswagen - хечбекът ID.3, успя да измине 531 км с едно зареждане на батериите. Това е със 111 км повече от заявения от производителя пробег, изчислен по цикъл WLTP.


VW ID.3 рекорд


Пробегът, с който трябваше да се провери ефективността на хечбека, стартира в германския град Цвикау, където се произвежда ID.3, за да завърши в Шафхаузен (Швейцария). Зад волана на електромобила беше пилотът Феликс Енголф, известен с рекордите си за пътуване без допълнително зареждане и владеещ техники, повишаващи ефективността на автомобила.

За изпитанието е използвана версията ID.3 1st Pro Performance, оборудвана със "средната" батерия за модела, чийто капацитет е 58 кВт/ч, и електромотор с мощност 204 к.с. Около 44% от пътя хечбекът е пътувал по скоростни шосета, а 56% - по междуселски пътища. Пробегът е продължил 9 часа, като средната скорост е била 56 км/ч.


VW ID.3 рекорд


Енголф е използвал всяка възможност да връща педала на газта, като това е позволявало на ID.3 да се движи по инерция. На шосето пилотът се е "криел" зад големи камион, за да използва въздушната им струя.

Ефектът от тези трикове обаче е компенсират от увеличеното с 250 кг тегло на електромобила заради оператора и техниката в салона. Освен това, през целия път колата е била с постоянно включени дневни светлини, работили са радиото и климатикът.


VW ID.3 рекорд


В крайна сметка, средното потребление на енергия от VW ID.3 по време на пътуването се оказва доста по-ниско от предварително обявеното - 10,9 кВт/ч вместо 14,5-15,4 кВт/ч на 100 км път.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    СЕБ България ( преди 2 месеца )
    На 19 юни 2020 групата "Собственици на електромобили в България" проведохме тест за магистрален пробег със 140км/ч на Hyundai Kona 64kWh и Tesla Model X 100D по маршрута София - Пловдив - София. Теста бе наблюдаван на живо от над 40 човека в групата! Изминато разстояние 253км за 2:13 часа. Видеото е във Фейсбук. Резултати: пробег при 140км/ч: Хюндай Кона: 340 км, Model X: 377 км. Който публикува данни от пробег, без да посочва източник, той си съчинява и заблуждава останалите.
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    531км, с една нормална кола (ДВГ) се минава (особенно в Германия) за около 4ч (според трафика и водача може и маалко по-малко). 9ч е абсурдно. Дори Тур де Франс ще вземат това разстояние по бързо.. Иначе, нишо ново - електричките зад камион... и лазат с 85-90, че да стигнат до зарядното, независимо дали магистрла или друг път И като оставим всичко това настрана, просто поредната статия, в която редакцията се опитват да изкарат ФВ едва ли не черешката на тортата...
  • #28
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На ФВ не им вярвам, нека хората които си го купят да го тестват.
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Момчета, ТИР-овете имат ограничител на 90 км/час! Не пишете глупости!
  • #26
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Къде пише че е карал със 70км. на магистралата? Дадена е средна скорост от 56км.ч. и то изчислена растоянието от 531км. делено на 9 часа, дори прави 59км.ч. от тях 44% е билои по скоростни шосета. Там спокойно може да е карал със 100-120км.ч. преминавал е през градове, пешеходни пътеки, светофари, спирания за храна, тоалетна, почивка и т.н. при такива неща средната скорост показва че е карал съвсем нормално, както закона по пътищата разрешава..
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 20 ( преди 3 месеца )
    На теб да не ти хлопа дъската? Къде по скоростни пътища, тировете се движат с 60? Хайде моля, хора без книжка да не се правят на експерти. В цяла Европа има препоръчителна минимална скорост на магистрала. Я питайте нашите тираджии, колко пъти са ги глобявали в чужбина за скорост под 80км.ч. или 50 мили в Англия и САЩ. Аз съм бил във Франция преди да сложат ограниченията на магистралите, Караме със 120 в дясна лента а от ляво с по 140-150км. ни изпреварваха тировете.
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До №10 сигурен съм,че с максималната си скорост ще мине не повече от 150 км.
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До №9,маршрута по който минава е равнинен а не с изкачвания и нанадолнища. Подбран е явно нарочно за да се постигне такъв пробег иначе реално той няма да е повече от 150-180 км. Говорим с нормална скорост за пътната мрежа при спазване на ограниченията и движение с около позволената за аутобан скорост.
  • #22
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Напротив. Повечето електромобили - дори в по-долните сегменти - са с доста дебели и спортни модели гуми от завода, защото са тежки и гумите лесно превъртят.
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До №8 нормалната скорост е разписана в правилника за движение по пътищата,например в доста държави е възприето до 50 км/ч в населени места,90 или 100 км/ч извън тях и 130-140 км/ч по магистрали. Е, я ми обясни тоя тутманик *** какво прави на магистрала с 60 км/ч зад тировете при положение,че с такава скорост не трябва да се движи там защото е предпоставка за ПТП. Някой задремал тираджия може да го направи тоя на сиренка както се е дивжил между тировете.