IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ID.3 измина 531 км с едно зареждане

Резултатът е със 111 км повече от обявения от производителя

Първият електромобил от ново поколение на на Volkswagen - хечбекът ID.3, успя да измине 531 км с едно зареждане на батериите. Това е със 111 км повече от заявения от производителя пробег, изчислен по цикъл WLTP.


VW ID.3 рекорд


Пробегът, с който трябваше да се провери ефективността на хечбека, стартира в германския град Цвикау, където се произвежда ID.3, за да завърши в Шафхаузен (Швейцария). Зад волана на електромобила беше пилотът Феликс Енголф, известен с рекордите си за пътуване без допълнително зареждане и владеещ техники, повишаващи ефективността на автомобила.

За изпитанието е използвана версията ID.3 1st Pro Performance, оборудвана със "средната" батерия за модела, чийто капацитет е 58 кВт/ч, и електромотор с мощност 204 к.с. Около 44% от пътя хечбекът е пътувал по скоростни шосета, а 56% - по междуселски пътища. Пробегът е продължил 9 часа, като средната скорост е била 56 км/ч.


VW ID.3 рекорд


Енголф е използвал всяка възможност да връща педала на газта, като това е позволявало на ID.3 да се движи по инерция. На шосето пилотът се е "криел" зад големи камион, за да използва въздушната им струя.

Ефектът от тези трикове обаче е компенсират от увеличеното с 250 кг тегло на електромобила заради оператора и техниката в салона. Освен това, през целия път колата е била с постоянно включени дневни светлини, работили са радиото и климатикът.


VW ID.3 рекорд


В крайна сметка, средното потребление на енергия от VW ID.3 по време на пътуването се оказва доста по-ниско от предварително обявеното - 10,9 кВт/ч вместо 14,5-15,4 кВт/ч на 100 км път.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    СЕБ България ( преди 4 години )
    На 19 юни 2020 групата "Собственици на електромобили в България" проведохме тест за магистрален пробег със 140км/ч на Hyundai Kona 64kWh и Tesla Model X 100D по маршрута София - Пловдив - София. Теста бе наблюдаван на живо от над 40 човека в групата!Изминато разстояние 253км за 2:13 часа. Видеото е във Фейсбук.Резултати: пробег при 140км/ч: Хюндай Кона: 340 км, Model X: 377 км.Който публикува данни от пробег, без да посочва източник, той си съчинява и заблуждава останалите.
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    531км, с една нормална кола (ДВГ) се минава (особенно в Германия) за около 4ч (според трафика и водача може и маалко по-малко). 9ч е абсурдно. Дори Тур де Франс ще вземат това разстояние по бързо.. Иначе, нишо ново - електричките зад камион... и лазат с 85-90, че да стигнат до зарядното, независимо дали магистрла или друг пътИ като оставим всичко това настрана, просто поредната статия, в която редакцията се опитват да изкарат ФВ едва ли не черешката на тортата...
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    На ФВ не им вярвам, нека хората които си го купят да го тестват.
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Момчета, ТИР-овете имат ограничител на 90 км/час! Не пишете глупости!
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До 10 сигурен съм,че с максималната си скорост ще мине не повече от 150 км.
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До 9,маршрута по който минава е равнинен а не с изкачвания и нанадолнища. Подбран е явно нарочно за да се постигне такъв пробег иначе реално той няма да е повече от 150-180 км. Говорим с нормална скорост за пътната мрежа при спазване на ограниченията и движение с около позволената за аутобан скорост.
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До 8 нормалната скорост е разписана в правилника за движение по пътищата,например в доста държави е възприето до 50 км/ч в населени места,90 или 100 км/ч извън тях и 130-140 км/ч по магистрали. Е, я ми обясни тоя тутманик *** какво прави на магистрала с 60 км/ч зад тировете при положение,че с такава скорост не трябва да се движи там защото е предпоставка за ПТП. Някой задремал тираджия може да го направи тоя на сиренка както се е дивжил между тировете.
  • #18
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До 8 нормалната скорост е разписана в правилника за движение по пътищата,например в доста държави е възприето до 50 км/ч в населени места,90 или 100 км/ч извън тях и 130-140 км/ч по магистрали. Е, я ми обясни тоя тутманик *** какво прави на магистрала с 60 км/ч зад тировете при положение,че с такава скорост не трябва да се движи там защото е предпоставка за ПТП. Някой задремал тираджия може да го направи тоя на сиренка както се е дивжил между тировете.
  • #17
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До 8 нормалната скорост е разписана в правилника за движение по пътищата,например в доста държави е възприето до 50 км/ч в населени места,90 или 100 км/ч извън тях и 130-140 км/ч по магистрали. Е, я ми обясни тоя тутманик *** какво прави на магистрала с 60 км/ч зад тировете при положение,че с такава скорост не трябва да се движи там защото е предпоставка за ПТП. Някой задремал тираджия може да го направи тоя на сиренка както се е дивжил между тировете.
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма как да караш с 70 на магистрала.Освен че е опасно някъде е и забранено