До дебюта на новите BMW M3 и M4 остава по-малко от месец и това е отличен повод да си спомним историята на модела, чието начало беше дадено през 1985 година. Ако на тогавашния шеф на BMW – Еберхард фон Кюнхайм, някой му бе казал до какво ще доведе идеята за пускането на 5000 хомологационни бройки от една много бърза кола – в случая BMW M3 Е30, той вероятно би се изненадал.
10 мига от живота на BMW M3/M4 (ГАЛЕРИЯ):
Да посрещнеш новото хилядолетия със стара „емка“ не е добра идея и затова през 2000 година баварците представят ново поколение на модела - E46. Под алуминиевия капак на машината е поставен 3,2-литров атмосферен мотор с 343 к.с. (достъпни при 7900 об/мин) и 365 Нм. Смяната на предавките става с доработен „робот“ SMG II или с механична скоростна кутия.
След промените ускорението от 0 до 100 км/ч вече отнема 5,2 секунди, а до ден-днешен мнозина твърдят, че това е един от моделите на BMW M с най-впечатляващи настройки на шасито. Единственият минус е отказът от седана, като този модел се предлага само като купе и кабриолет.
Снимки: BMW