До дебюта на новите BMW M3 и M4 остава по-малко от месец и това е отличен повод да си спомним историята на модела, чието начало беше дадено през 1985 година. Ако на тогавашния шеф на BMW – Еберхард фон Кюнхайм, някой му бе казал до какво ще доведе идеята за пускането на 5000 хомологационни бройки от една много бърза кола – в случая BMW M3 Е30, той вероятно би се изненадал.
10 мига от живота на BMW M3/M4 (ГАЛЕРИЯ):
В стремежа си да привлекат повече клиенти баварците разширяват гамата на модела, като през 1994 година към купето и кабриолета се присъединява и седан. А за тези, които смятат ръчните скорости за отживелица, е измислен роботизирана кутия SMG (Sequential Manual Gearbox).
Последните серии от M3 (E36) са оборудвани с 3,2-литров редови 6-цилиндров двигател с мощност 321 к.с. и 350 Нм, при който ускорението от 0 до 100 км/ отнема 5,5 секунди. Тиражът на модела (отново за 6 години) е 71 242 бройки, като това е първият автомобил на BMW M, предлаган не само с ляв, но и с десен волан.
Снимки: BMW