След над един век вярна служба двигателят с вътрешно горене е към края на живота си - и дори, според много специалисти, този край ще дойде много по-скоро, отколкото всички ние очакваме. С постоянно увеличаващи се данъци, затягане на правилата за вредни емисии и насочването на клиентите към електромобилите, прогнозата не е оптимистична.
Автомобилната индустрия все още не е готова да се откаже от евтините, надеждни и познати на клиентите бензинови и дизелови двигатели, но в един момент сметката на производителите просто няма да излиза и тогава те няма да имат друга възможност.
Петте най-сериозни заплахи за бензина и дизела (ГАЛЕРИЯ):
„Дизелгейт” нагледно показа как гигант като VW може да загърби традиционните технологии и да хвърли огромни средства и усилия, за да започне да предлага екологични возила, при които няма да има мошенически решения.
Глобалният скандал от 2015 година обаче постави началото на края на дизела, цялата автомобилна индустрия започна да му извръща гръб, а европейският пазар директно постепенно се отказва от него. Към това добавяме и все по-затягащите се правила за вредните емисии и дизелът попада в капан, от който трудно ще се измъкне.
Снимки: Renault, Tesla, NY Post