Когато става дума за представителни седани, вероятно първото име, които ще ви дойде наум, е Mercedes-Benz E-class. Буквата "Е" се появява в името на модела през 1993, с поколението W124, което не предполага кой знае колко богата история.
Но всъщност бизнес моделът на Mercedes може да проследи корените си чак до 1926 година. Докато фейслифтът на текущото поколение се готви да се появи по шоурумите, нека си припомним откъде започна традицията на "директорските мечти" в гамата на Daimler.
Историята на Mercedes E-class от 1926 до днес (ГАЛЕРИЯ):
1968-1976: W114, Strich 8
В края на 60-те компанията окончателно прокарва разграничение между моделите си в бизнес сегмента, и луксозните си лимузини, които още тогава се наричат S-модели.
През 1968 идва и наследникът на "Плавника" - W114, с външен вид, нарисуван от легендарния френски дизайнер Пол Брак. В Германия наричат този автомобил и родствения му W115 "Strich Acht" - "наклонена черта осем", защото в кодовото им име фигурира '/8'.
Това е първият модел на Mercedes, продаден в над 1 милион бройки (всъщност до края на производството през 1976 са сглобени 1.8 милиона седана и 67 000 купета).
В края на 60-те компанията окончателно прокарва разграничение между моделите си в бизнес сегмента, и луксозните си лимузини, които още тогава се наричат S-модели.
През 1968 идва и наследникът на "Плавника" - W114, с външен вид, нарисуван от легендарния френски дизайнер Пол Брак. В Германия наричат този автомобил и родствения му W115 "Strich Acht" - "наклонена черта осем", защото в кодовото им име фигурира '/8'.
Това е първият модел на Mercedes, продаден в над 1 милион бройки (всъщност до края на производството през 1976 са сглобени 1.8 милиона седана и 67 000 купета).