Когато става дума за представителни седани, вероятно първото име, които ще ви дойде наум, е Mercedes-Benz E-class. Буквата "Е" се появява в името на модела през 1993, с поколението W124, което не предполага кой знае колко богата история.
Но всъщност бизнес моделът на Mercedes може да проследи корените си чак до 1926 година. Докато фейслифтът на текущото поколение се готви да се появи по шоурумите, нека си припомним откъде започна традицията на "директорските мечти" в гамата на Daimler.
Историята на Mercedes E-class от 1926 до днес (ГАЛЕРИЯ):
1995-2002: W210, "четириоката" Е-класа
Изборът от двигатели е все така богат, в диапазона между 95 и 347 конски сили. През 1998 дотогавашните редови шестаци са заменени от изцяло новия V6, код М112, с 223 коня максимална мощност и 310 Нм въртящ момент. Ранните модели са с 4-степенни трансмисии, а тези след 1996 - с петстепенни.
За жалост E210 ще се запомни и с рязката промяна в качеството, плод на идеите на тогавашния шеф на Daimler Юрген Шремп за съкращаване на разходите. Автомобилите от това поколение са известни с редица дефекти - от проблеми с маховика, въздушния датчик, разтапящите се задни светлини, отказващите механизми на прозорците, до честата ръжда по вратите и дори по емблемата на предния капак.
Изборът от двигатели е все така богат, в диапазона между 95 и 347 конски сили. През 1998 дотогавашните редови шестаци са заменени от изцяло новия V6, код М112, с 223 коня максимална мощност и 310 Нм въртящ момент. Ранните модели са с 4-степенни трансмисии, а тези след 1996 - с петстепенни.
За жалост E210 ще се запомни и с рязката промяна в качеството, плод на идеите на тогавашния шеф на Daimler Юрген Шремп за съкращаване на разходите. Автомобилите от това поколение са известни с редица дефекти - от проблеми с маховика, въздушния датчик, разтапящите се задни светлини, отказващите механизми на прозорците, до честата ръжда по вратите и дори по емблемата на предния капак.