Когато става дума за представителни седани, вероятно първото име, които ще ви дойде наум, е Mercedes-Benz E-class. Буквата "Е" се появява в името на модела през 1993, с поколението W124, което не предполага кой знае колко богата история.
Но всъщност бизнес моделът на Mercedes може да проследи корените си чак до 1926 година. Докато фейслифтът на текущото поколение се готви да се появи по шоурумите, нека си припомним откъде започна традицията на "директорските мечти" в гамата на Daimler.
Историята на Mercedes E-class от 1926 до днес (ГАЛЕРИЯ):
1976-1986: легендата W123
През 1976 Mercedes най-после е готов с наследника на W114, означен като W123. Тази кола става незабавно пазарна сензация, най-вече заради съблазнителния дизайн, дело на Бруно Сако. Интересът е толкова голям, че за автомобила се чака над една година, а на вторичния пазар малко употребявани W123 вървят по-скъпо от чисто новите. Моделът бързо подобрява рекорда на своя предшественик и до края на производството си през 1986 успява да пласира над 2.7 милиона бройки. Таксиметровите шофьори в Германия масово се пренасочват към него, тъй като двигателите спокойно правят по 500 000 и дори 1 000 000 км без сериозни ремонти.
Това е и първият модел с официална комби версия - дотогава е ставало дума само за допълнително модифициране, най-вече в белгийската фабрика на IMA.
През 1976 Mercedes най-после е готов с наследника на W114, означен като W123. Тази кола става незабавно пазарна сензация, най-вече заради съблазнителния дизайн, дело на Бруно Сако. Интересът е толкова голям, че за автомобила се чака над една година, а на вторичния пазар малко употребявани W123 вървят по-скъпо от чисто новите. Моделът бързо подобрява рекорда на своя предшественик и до края на производството си през 1986 успява да пласира над 2.7 милиона бройки. Таксиметровите шофьори в Германия масово се пренасочват към него, тъй като двигателите спокойно правят по 500 000 и дори 1 000 000 км без сериозни ремонти.
Това е и първият модел с официална комби версия - дотогава е ставало дума само за допълнително модифициране, най-вече в белгийската фабрика на IMA.