Първото поколение на Mazda6 се появи на пазара през 2002 година, а през 2005-а претърпя фейслифт. Въпреки сериозната си възраст, японският модел от бизнес-клас все още се радва на популярност на пазара на употребявани автомобили, което накара експертите от изданието Autoweek да разгледат силните и слабите му страни, за да установят дали си заслужава парите.
Те посочват, че с излизането си „шестицата“ (генерация GG) е променила представата за японски автомобил. Моделът се дистанцира от предшественика си – 626, като предлага интересен дизайн, хромирани елементи от каросерията и качествени материали в салона, които се запазват дори след пробег от 200 000 км. В момента на пазара има доста предложения от 2008 година, при това на прилична цена. Дали обаче те са достатъчно надеждни, че да се инвестира в тях?
Вижте силните и слабите страни на модела в галерията:
Първоначално на седана и комбито се поставя 4-степенен автомат Jatco, а след 2006 година трансмисията вече е Aisin с 5 предавки. Този агрегат също е надежден, като понякога се появява проблем иносване на соленоидите. Тяхната смяна не е от най-евтините. Освен това, на всеки 60 000 км пробег трябва да се сменя и маслото в скоростната кутия.
Снимки: Mazda