IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Един от символите на Mitsubishi напусна

Осаму Масуко спаси компанията с парите на Nissan през 2016 година

Президентът на Mitsubishi Motors - Осаму Масуко, който е и член на борда на директорите, се е оттеглил от постовете си, обяви днес компанията. Причината е влошеното здраве на ръководителя на японския производител.  

 

Осаму Масуко


Масуко започна работа в Mitsubishi Motors през 2004 година, като преди това е бил част от Mitsubishi Corp. – основният акционер в автомобилният производител по това време, който беше на ръба на фалита заради сервизните акции на милиони автомобили с проблеми, които се оказа, че компанията е прикривала десетилетия наред.
 

Масуко стана президент на Mitsubishi Motors през 2005 и оттогава насам заемаше този пост, като през 2014 пое и ролята на главен изпълнителен директор. През 2016 той трябваше да формулира отговора на Mitsubishi на скандала с неточните данни за разхода на гориво на редица модели на марката, който срина цените на акциите й.
 

Точно Масуко е човекът, осигурил връзката с тогавашния президент на Nissan Motor Карлос Гон, като японската компания купи контролния пакет акции в Mitsubishi срещу над 2 милиарда долара.
 

Миналата година Масуко се оттегли от ролята си на главен изпълнителен директор на Mitsubishi и на мястото му дойде Такао Като, който до този момент ръководеше Mitsubishi Индонезия. Той ще бъде и новият президент на компанията.
 

След влизането на Nissan в компанията през 2016 Масуко обяви, че планира заедно с новия акционер да разшири присъствието на Mitsubishi на пазарите в САЩ и Европа, но това не се случи, основно заради очакваните големи разходи по една такава експанзия. Пандемията от коронавирус нанесе тежък удар на Mitsubishi, като компанията очаква да завърши тази финансова година със загуба в размер на 3,4 милиарда долара. През юли Mitsubishi обяви, че няма да лансира нови модели в Европа, като фокусът на усилията на компанията се насочва към Югоизточна Азия. 

Снимка: Mitsubishi

 

0 от 500