Mitsubishi Motors официално потвърди, че очаква да е на загуба и през тази година, и окончателно отхвърли възможността да продължи производството на емблематичния си модел Pajero.
Шефът на Mitsubishi Такео Като очаква тази година да донесе на компанията най-голямата загуба от почти две десетилетия насам
Шестият по големина японски производител очаква да завърши със загуба от 140 милиарда йени (1.33 млрд. долара) финансовата година, която приключва на 31 март 2021. Заради това компанията планира да съкрати броя на работниците си, да намали производството и да затвори непечелившите дилърства. Целта е разходите да се намалят с 20% спрямо сегашните нива в близките две години, съобщава токийският кореспондент на Reuters.
Ако прогнозата се сбъдне, това ще е най-голямата годишна загуба за Mitsubishi от 18 години насам. "Главният приоритет на висшите мениджъри е да споделят едно чувство за криза с работниците, за да могат да осъществят намаляване на разходите", коментира главният изпълнителен директор Такео Като.
Pajero, който и без това е на заден план заради мерките срещу емисиите, сега окончателно ще падне жертва на кризата в Mitsubishi. Дори и заводът, в който се произвежда моделът, ще бъде затворен
Като потвърди, че част от мерките за икономии предвиждат прекратяване на производството на Pajero догодина. Дори заводът в Сакахоги, където се прави всъдеходът, ще бъде затворен. Като цяло Mitsubishi планира да намали чувствително присъствието си в Европа и Северна Америка, освобождавайки терен за партньорите си по алианс Renault и Nissan, и да се фокусира най-вече върху азиатските пазари.
От японската армия до Дакар - историята на Pajero (ГАЛЕРИЯ):
Далечният прародител на всъдехода е този прототип на пътнически автомобил, създаден от Mitsubishi Heavy Industries през 1934 за нуждите на японската имперска армия. Това е първият японски седан с 4х4 задвижване. Сглобени са четири бройки и се работи върху пети, с експерименталния 6.7-литров инжекционен дизел 445AD. През 1937 обаче проектът е прекратен и правителството поръчва на компанията да се фокусира върху камионите.