IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault-Nissan-Mitsubishi променя бизнес-модела си

Компаниите в алианса си поделят пазари и технологии, за да си върнат лидерството

Основните партньори в алианса Renault-Nissan-Mitsubishi обявиха новата си стратегия, която предвижда разделяне на пазари и технологии в опит за постигане на по-малък, но по-устойчив глобален бизнес. Той ще трябва отново да ги превърне в „най-мощната комбинация“ от компании в света.


Renault-Nissan-Mitsubishi


Новият плат предвижда постигане на по-голяма ефективност, която ще бъде постигната с намаляване на броя на платформите – до 4, което ще спести 40% от разходите за разработка на даден модел. Предвижда се създаването на превозно средство „лидер“, което ще служи за шаблон на всеки друг модел в сегмента. Този подход ще бъде използван при 50% от разработените и произведени автомобили до 2025 г.

Чрез държане на кръстосани акции трите производителя ще поемат пътя на възстановяване, който включва закриване на предприятия, съкращаване на работна ръка и намаляване на разходите с милиарди. Планът предвижда трите компании да си разделят географски сферите на влияние, като така ще се избегне дублиране на модели и ще се спестят ресурси.

Стратегията предвижда, Nissan да има водещи позиции в Северна Америка, Китай и Япония, докато Renault ще отговаря за Европа, Русия, Южна Америка и Африка. За Mitsubishi остават Югоизточна Азия и Океания. Освен това, компаниите ще си разделят и отговорността за развитието на бъдещите технологии.

Nissan ще бъде лидер в електрификацията, разработката на големи SUV-модели, автономното шофиране и свързаността в Китай. Renault ще се съсредоточи върху електрическите компактни коли, кросоувърите от сегмент B и създаването на електронна архитектура. А Mitsubishi ще продължи да развива плъг-ин хибридите технологии. 

Снимка: Renault-Nissan

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Не пишете глупости ( преди 4 години )
    Нисан се развиват технологично защото ги спаси точно тоя Карлос Гнос, недолюбен, но брилянтен СЕО!Видя се какво стана с Нисан само за една година след акто го натириха- чисто японския борд загуби милиарди и почти бяха тръгнали пак с изути ***!Затова така бързо се съгласиха с Рено отново!Стига сте писали глупости от типа: Рено ограбвало Нисан и Митсубиши,не виждам отбор Нисан във Формула 1(най-технологичния "спорт" в Света)!Да им пожелаем късмет и успех,аман от немски "хай-тек" цени!
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 4 години )
    И да затрият Мицоизбуши няма да е никаква загуба.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Факт! ( преди 4 години )
    #11 е мечтата на всеки психиатър! За изследване на менталните поражения от системното ползване на рено.
  • #10
    13 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 4 години )
    Аз мисля, че една от най-важните относителни предпоставки за един производител е когато той се ползва със симпатии на по-голямата част от потребителите на един пазар. А това става, когато има какво да им предложи и да го направи по начин, по който да ги убеди, и те да считат, че продукта му е най-добрия. Е виждаме, че поне засега Нисан, а и донякъде и Рено, се ползват с широка подкрепа в света, а никак не е малка и в БГ. Та те имат световна подкрепа и няма причина да не са сред силните на върха.
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 4 години )
    Мечтата на всеки автофен е Рено да останат единствен производител на коли в Света.
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Което мине през рено ( преди 4 години )
    от него Митсубиши не става!
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 4 години )
    системно ползващият рено съвсем запецна! Част от необратимите последствия - 45/15, факт-тически.
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Mitsubishi Fan ( преди 4 години )
    Тия буквално разказаха играта на трите диаманта.
  • #5
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Факт!-тически ( преди 4 години )
    43>15 бе кayн а и Френската държава държи 15% само дето имат право на вето а японците нямат право на нищо.Уахахауахяа
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 4 години )
    Нисан държи 15% от Рено