Последните няколко години бяха доста тежки за алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, а пандемията от коронавируса допълнително усложнява ситуацията. Според последните сведения, Nissan се готви да съкрати 20 000 служители, а Renault е пред фалит. Двете компании ще обявят стратегиите си за излизане от кризата на 27 май.
В интервю за радио „Европа 1“ министърът на финансите на Франция – Брюно Льо Мер, заяви, че Renault трябва да вземе спешни мерки за запазване на работните места в заводите си в страната, като едновременно с това компанията да остане конкурентоспособна.
„Да, Renault наистина може да изчезне. Компанията в момента се бори за своето оцеляване“, заяви Льо Мер, което звучи като сериозно предупреждение. Задачата пред автомобилния производител е да спести 2 млрд. евро през следващите 2 години. Освен това, компанията ще получи кредит от 5 млрд. евро, който е гарантиран от държавата и вече беше одобрен от правителството на Франция. Той обаче все още не е подписан от министъра на финансите.
Заради коронавируса приходите на Renault са спаднали с 19%, а продажбите – с 36%. В компанията обмислят закриването на няколко завода за компоненти и обороудване, както и едно от основните предприятия за производство на автомобила – това в Диеп. Освен това се планира и отказ от модели, които се продават слабо. Сред тях са миниванът Espace, седанът Talisman и спортното купе Alpine 110.
В своето интервю Льо Мер призова Renault да запази фабриката във Флен, където се сглобяват електрическото Zoe и Nissan Micra. В нея работят над 2600 души, които също са сред застрашените.
Снимка: Renault