IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Captur и Kadjar ще се произвеждат от Nissan

Двете компании преговарят за такъв ход, за да запълнят капацитета на завода в Съндърланд

Два от най-доходните модели на Renaut - кросоувърите Captur и Kadjar - вероятно занапред ще се произвеждат от Nissan в английския завод на компанията, съобщава The Financial Times, позовайки се на вътрешни източници. В момента заводът в Съндърланд прави Juke и Qashqai, които са на същите платформи като френските им братовчеди.


Renault, завод, Паленсия

Captur, който досега се прави в испанския завод на Renault във Валядолид, е най-добре представящият се френски автомобил в класациите за надеждност на TUV

Целта на мярката, която в момента се договаря от двете компании, е да се повиши производството в Съндърланд. Гигантският завод, в който Nissan вложи над 4 милиарда евро, има капацитет 500 000 автомобила годишно, но през 2019 покрай пазарния спад на японската марка в Европа произведе едва 350 000.

Nissan вече потвърди, че Европа не е приоритетен регион, и че ще намали чувствително присъствието си на континента. Заводът в Барселона ще бъде затворен, а сглобяваният там пикап Navara занапред ще се прави в Южна Африка. Ванът e-NV200 пък ще бъде поет от фабриката на Renault в Мобюж, Франция. Nissan вече освободи 3000 от общо 5000 работници в Барселона заради коронавируса.

Окончателните планове на двете компании ще бъдат оповестени в края на май. Засега не е ясно какво ще стане с фабриките на Renault при такъв сценарий. В момента Captur се прави в завода във Валядолид, Испания. Това е и най-добре представящият се модел на Renault в класациите за надеждност на германската TUV.

Renault Talisman
Наскоро обновеният Talisman вероятно ще продължи да се сглобява до 2021, но след това едва ли ще получи ново поколение

Твърде вероятно е някои от сегашните заводи на Renault да се окажат ненужни в близко бъдеще. Компанията загатна, че ще се откаже от някои недотам доходни модели, начело с емблематичния Espace. Вероятно същата съдба ще споходи минивана Scenic и дори Talisman.

Партньорите в алианса и преди са си "разменяли" производства, но досега ставаше дума предимно за лекотоварни модели или за леки коли в сравнително по-малки тиражи, като например последната генерация на Nissan Micra, която се правеше заедно с Clio в завода на Renault във Флен.

Пред плана за Съндърланд има само една малка пречка: преговорите за търговските взаимоотношения между ЕС и Великобритания след Brexit. Ако не бъде осигурена възможност за свободна търговия, схемата вероятно ще се провали, защото основните пазари за двата модела на Renault са именно страните от ЕС.


0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Дън'са плашите ( преди 3 години )
    Ше смените рената за по некоя дачия и готово! Е, ше трее си доплатите малко...
  • #5
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    след 2021г от цялото рено ще остане само един лош спомен!
  • #4
    1 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Captur не се произвежда в Паленсия. Kadjar и Megane се произвеждат там. Жалко за Талисман. Малко наивно подходиха към него от Рено. Уголемен Меган със същите двигатели (при пускането му) в конглокенция с всички в средният клас. В момента предложението с 225 к.с. мотора е супер добро, но малко позакъсняха с него. Отделно комбито (което може да се продава най-много) е на много надута цена.
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Captur ( преди 3 години )
    Captur се прави във Валядолид.Моят преди 6 години дойде именно от завода
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Вижте Фолксваген и Тойота, това са най-типичните примери за усърден маркетингов фокус към В и С сегмента и оттам световната им доминация, допълнена със "ефектни" и за тях много доходни СУВ. Разбира се, че има и други причини, но това е една от освновните.
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    За мен златната кокошка щеше да се окаже Нисан Пулсар, доработено и модифицирано в седан и комби, но лошо разбраните от Нисан нагласи на клиентите, или така както лошо са му били представени от партньора му Рено-незнам,но предпоставиха срив.Колкото и абсурдно да звучи който "държи" В и С сегмента със седан,комби и хеч, само той има устойчиво бъдеще,като покрай това пробутва и СУВ. Все още седан,комби и хеч са приоритет на фирми и други мосови търсения, не го забравяйте.СУВ са за "сладък десерт"