Два от най-доходните модели на Renaut - кросоувърите Captur и Kadjar - вероятно занапред ще се произвеждат от Nissan в английския завод на компанията, съобщава The Financial Times, позовайки се на вътрешни източници. В момента заводът в Съндърланд прави Juke и Qashqai, които са на същите платформи като френските им братовчеди.
Captur, който досега се прави в испанския завод на Renault във Валядолид, е най-добре представящият се френски автомобил в класациите за надеждност на TUV
Целта на мярката, която в момента се договаря от двете компании, е да се повиши производството в Съндърланд. Гигантският завод, в който Nissan вложи над 4 милиарда евро, има капацитет 500 000 автомобила годишно, но през 2019 покрай пазарния спад на японската марка в Европа произведе едва 350 000.
Nissan вече потвърди, че Европа не е приоритетен регион, и че ще намали чувствително присъствието си на континента. Заводът в Барселона ще бъде затворен, а сглобяваният там пикап Navara занапред ще се прави в Южна Африка. Ванът e-NV200 пък ще бъде поет от фабриката на Renault в Мобюж, Франция. Nissan вече освободи 3000 от общо 5000 работници в Барселона заради коронавируса.
Окончателните планове на двете компании ще бъдат оповестени в края на май. Засега не е ясно какво ще стане с фабриките на Renault при такъв сценарий. В момента Captur се прави в завода във Валядолид, Испания. Това е и най-добре представящият се модел на Renault в класациите за надеждност на германската TUV.
Наскоро обновеният Talisman вероятно ще продължи да се сглобява до 2021, но след това едва ли ще получи ново поколение
Твърде вероятно е някои от сегашните заводи на Renault да се окажат ненужни в близко бъдеще. Компанията загатна, че ще се откаже от някои недотам доходни модели, начело с емблематичния Espace. Вероятно същата съдба ще споходи минивана Scenic и дори Talisman.
Партньорите в алианса и преди са си "разменяли" производства, но досега ставаше дума предимно за лекотоварни модели или за леки коли в сравнително по-малки тиражи, като например последната генерация на Nissan Micra, която се правеше заедно с Clio в завода на Renault във Флен.
Пред плана за Съндърланд има само една малка пречка: преговорите за търговските взаимоотношения между ЕС и Великобритания след Brexit. Ако не бъде осигурена възможност за свободна търговия, схемата вероятно ще се провали, защото основните пазари за двата модела на Renault са именно страните от ЕС.