IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Nissan напуска Европа, твърди Reuters

Компанията ще намали производството и ще се съсредоточи върху САЩ, Япония и Китай

Японският гигант Nissan Motor Company ще се изтегли от Европа, както и от други големи пазари, съобщава токийският кореспондент на агенция Reuters, позовавайки се на вътрешни източници.

Още през февруари Automedia писа, че това е един от сценариите за излизане от тежката криза, в която попадна компанията. Сега пораженията от масовите карантини по света окончателно са наклонили везните към него. Планът е Nissan да се съсредоточи върху ключовите си пазари: САЩ, Япония и Китай. Гигантът вече изтегли от Европа луксозната си марка Infiniti и потвърди, че ще закрие насочената към бюджетни пазари Datsun.


Ашуани Гупта, Nissan

Планът по преобразяването на Nissan е на новия главен оперативен директор Ашуани Гупта - което подхранва слуховете, че той може да замени Макото Учида като СЕО

По информация на Reuters новият оперативен план ще бъде обявен на 28 май. Новите шефове на Nissan ще се опитат да представят текущата криза като резултат от твърде агресивната политика на отстранения шеф Карлос Гон. Според тях неговата решимост да увеличи пазарния дял в Америка довела до прекалени търговски отстъпки и цялостно обезценяване на марката. Продажбите в САЩ действително нараснаха в последните години, но нормата на печалба спадна. По новия тригодишен план Nissan ще работи върху укрепване на дилърската си мрежа в Северна Америка и стабилизация на цените и маржа на печалба.

"Това не е просто орязване на разходите", обяснява един от неназованите източници на Reuters. "Рационализираме всички операции, променяме приоритетите и фокуса, за да посеем семената за бъдещето".

Планът също предвижда да се намали вътрешната конкуренция с партньорите в алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, и да се засили сътрудничеството - всъщност основната точка и в предишния план на Карлос Гон. Nissan смята да почерпи от експертизата на Mitsubishi в областта на плъг-ин хибридите, като в замяна ще остави на по-малкия си събрат всички азиатски пазари без Япония и Китай. Renault пък ще се съсредоточи върху електромобилите и върху Европа. Французите не са коментирали информацията до момента, но вече направиха някои стъпки в тази посока, включително спряха да предлагат моделите си с двигатели с вътрешно горене в Китай.


Nissan Juke 2020 тест драйв

На европейския пазар ще останат най-вероятно само два модела на Nissan - Juke и Qashqai. Не е сигурно дали компанията ще поддържа самостоятелна дилърска мрежа, или ще търси синергии в рамките на алианса. Електрическият Leaf може да бъде оттеглен от Стария континент, за да не конкурира бъдещата електрическа гама на Renault


Според вътрешните информации планът е дело не на изпълнителния директор Макото Учида, за когото не е сигурно, че ще запази поста си, а на главния оперативен директор Ашуани Гупта.

Сривът в Nissan започна след скандалния арест на Гон през есента на 2018 в резултат на "вътрешно" разследване. За следващата финансова година печалбата на компанията спадна с 99% и подтикна новите шефове да начертаят драстични стратегии за преструктуриране.

Не е ясно каква ще е съдбата на завода на Nissan в Съндърланд, Великобритания. Той е най-големият за компанията в световен мащаб и инвестицията в него надхвърля 4 милиарда долара. Твърде възможно е той да се фокусира върху експорта към Северна Америка, пренебрегвайки Европа, с която и без това вероятно предстоят митнически режими.

Планът обаче не значи, че моделите на Nissan изцяло ще изчезнат от европейските пазари. По всяка вероятност обаче ще останат само два от тях - бестселърите Qashqai и Juke, и дилърската мрежа ще бъде разредена. Ще бъде орязана и моделната гама за пазари като Русия и Бразилия.

След реформите производственият капацитет на Nissan ще намалее от 7 милиона до около 5.5 милиона автомобила годишно.


Nissan, Съндърланд, завод

Съдбата на огромния завод в Съндърланд, Великобритания, засега не е ясна


Nissan никога не е бил от водещите играчи на европейския пазар, но след появата на бестселъра Qashqai делът му там нарасна. Напоследък обаче компанията отчита постоянни спадове. За първото тримесечие на тази година тя е продала 61 000 автомобила на Стария континент, с 27% по-малко от същия период на 2019, което й отрежда пазарен дял от 2.5%.

На българския пазар Nissan бе шестата най-популярна марка през 2019 година, с общо 3183 продажби. Значителна част от тях обаче са предназначени за крайни клиенти в други страни.

0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Какъв е проблемът с турските Тойоти само не разбирам. Там се сглобяват и качеството е на ниво. До този момент не съм чул нещо лошо да има излязло от там. Дори това се води заводът извън Япония с най-високо качество на марката. Тойота си е Тойота където и да се произвежда. Качеството е топ. И аз не ги понасям турците и ме е яд, че у нас няма един завод, но за това сами сме си виновни. В Турция в момента се сглобяват C-HR и Corolla. Безпроблемни и здрави, като всяка Тойота!
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 месеца )
    Жалко, някои от техните модели, са страхотни!
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Лупи ( преди 3 месеца )
    Тъъъъъкмо направиха кола за Европа- последния кашкай е супер като интериор, екстериор и цена ...и се ородава като за световно... и щели да си ходят Както искат. Последните тойоти изглеждат страхотно и такава искам.. стига да не е made in turkey
  • #23
    5 rate up comment 6 rate down comment
    nicobosch ( преди 3 месеца )
    Колко болен човек може да си за да напишеш ,че Койота може да купи ВАГ!?!?И във същото това време всеки малко по образован може да се разрови и прочете за финансите на ВАГ и Койота. Хахахахаахха хапчетата са за пиене!!!
  • #22
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Кимоното ( преди 3 месеца )
    Довиждане японски неудачници. Няма да липсвате на никого. Хайде сега ФВ да изкупува останалите жълтури че поне да видят какво е да се работи върху хубави автомобили
  • #21
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Robi ( преди 3 месеца )
    Как Тойота да купи Фауве?Те не са чували,че има такава марка.
  • #20
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 3 месеца )
    за Нисан остават най-богатите автомобилни пазари - САЩ-Канада, Китай и Япония, а за недоразумението рено - оглозгания кокъл.
  • #19
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    RX450 вярно е пълна скръб вътре. Не бих го сравнил и с VW дори. Някъде на нивото на Корса е. За гротескния външен вид и нескопосаната хибридна система да не говорим.
  • #18
    12 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тойота единствено може да купува готови автомобили от БМВ и да си лепи емблемата отгоре. Тойота една свястна кола не могат да направят и за това купуват от БМВ, Субару и други. За това Лексус няма никакви продажби в Европа, глезения европеец плаща за хубави неща а не за ***. Един Туарег от уж народна марка е като супер луксозна кола пред един Лексус RX450. И като дизайн , екстри и лукс. Какво остава за премиум марките от Европа, там Лексуса изглежда изостанал с десетилетия.
  • #17
    12 rate up comment 7 rate down comment
    До 10 ( преди 3 месеца )
    Ами те Нисан защо толкова се натискаха за алианс с лошите от Рено? Ааааа - сетих се - защото никой друг не ги искаше и бяха пътници. Напълно нормално поведение на Рено - измъкнахме ви от банкрут, сега ние определяме правилата!