През последните няколко седмици Nissan на няколко пъти обяви, че пазарът в Северна Америка ще играе основна роля за бъдещето на компанията. Алиансът с Renault и Mitsubishi остава непокътнат, но именно Nissan ще бъде лидер зад океана, където Renault не присъства. Какво обаче ще направи най-малката от трите компании – Mitsubishi, която вече обяви, че намалява присъствието си в Европа.
Според Automotive News, въпреки увеличените продажби в САЩ, Mitsubishi ще се съсредоточи върху други региони, в които марката традиционно е много силна - Югоизточна Азия и Океания. Компанията също така ще насочи усилия към производството на камиони, джипове и микробуси, които се ползват с голяма популярност.
"Въпреки че увеличихме обема на продажбите на големите пазари, все още не сме постигнали нивата на печалба, които очакваме. Затова се стремим да увеличим продажбите в регионите, където предлагаме основните си продукти. Постепенно ще намалим ангажимента си към големите пазари, на които не сме популярни, обясни изпълнителният директор на Mitsubishi - Такао Като.
През 2019 г. автопроизводителят увеличи продажбите в САЩ с 2,5%, като продаде над 121 000 нови коли. Това се дължи най-вече на популярността на кросоувъра Mitsubishi Outlander PHEV. От гамата обаче ще отпаднат достъпните седан и хечбек Mitsubishi Mirage, като идеята е разходите да бъдат съкратени с 20% до края на 2021 г. А тези намаления ще дойдат именно от Америка и Европа.
Снимки: Mitsubishi