IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Нова марка измести Dacia и Skoda като номер 1 в България

Opel и Ford с най-големи спадове от началото на годината, Mercedes единствен с ръст

След като от началото на годината Dacia и Skoda на два пъти си размениха лидерската позиция на българския пазар, през юли трета марка излиза на първо място по пазарен дял: Renault, показва статистиката на МВР за регистрациите.

Френският бранд отчита много силен месец с общо 576 регистрации, а Dacia добавя 409 и отново изпреварва Skoda, макар и с един-единствен автомобил. Юли е бил много добър и за Nissan с 396 нови регистрации. Така на практика трите марки, представлявани от "Рено Нисан България", постигат общ пазарен дял от 39% през юли.
 
  
Renault Kadjar
Пазарният дебют на Captur ще засили продажбите на Renault в България. Междувременно JATO Dynamics обяви, че Clio си остава най-продаваният автомобил в ЕС, изпреварвайки VW Golf


Като цяло седмият месец на годината е надхвърлил предварителните очаквания - новорегистрираните автомобили с категории М1 и N1 през него възлизат на 3554 бройки, което е само с 19% по-малко от същия месец на миналата година.
От януари до юли са продадени 16 004 нови коли, срещу близо 26 400 за същия период на 2019 (-39.4%). От тези 16 004 обаче цели 1618 са били впоследствие отписани от МВР за реекспорт - на практика всяка десета кола.


 

РЕГИСТРАЦИИ ПРЕЗ ЮЛИ

Renault - 576
Dacia - 409
Nissan - 396
Skoda    - 307
Volkswagen - 271
Toyota - 259
Peugeot - 246
Citroen - 242
Kia - 146
Mercedes - 101


Изглежда, че кризата е засегнала най-слабо премиум марките. BMW остава лидер в този сегмент с 610 регистрации, само с 19% по-слабо от постижението за същия период на 2019 година. При Audi спадът на годишна база е само 8%, а Mercedes-Benz успява да отчете ръст спрямо миналата година (8.2%) - ясен знак, че усилията на новия представител "Силвър стар" дават резултат.

От най-продаваните масови марки Renault може да се похвали с най-малък спад на годишна база - 23%. Peugeot, Dacia, Citroen и Kia са близо до 50-те процента, при Ford свиването е 58%. От водещите марки най-потърпевш от кризата е Opel - с цели 70%, но това отразява затрудненията на германците на общоевропейско ниво. Opel се прости с няколко модела през тази година, включително с бестселъра Mokka, а на мястото на достъпната стара Corsa дойде чувствително по-скъпо ново поколение.

Все пак трябва да отбележим, че статистиката на МВР за регистрациите често се разминава с данните, които самите вносители подават за продажбите си до европейската браншова асоциация АСЕА. Нейната статистика за юли ще бъде публикувана в средата на август.


15-те най-продавани марки в България през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #16
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не знам дали продава мегани ама виж какви са цените! Седан дизелец(медец) за под 30 хилки, това го няма никъде...
  • #15
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Те Тайота спасяват от фалит ти искаш други.Автомобилният бизнес е нерентабилен.
  • #14
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Рено не продава Мегани в България, продава най-вече Клио и Каптюр
  • #13
    6 rate up comment 16 rate down comment
    Ренде ( преди 1 месец )
    До №12 Сравнявам: Меган - 32-40 хил., i30 - 35-45, голф 40-50 хил. Съотношението цена/качество при мегана е най-лошо. От всякъде си струват малко повечето пари за каквато и да било друга марка. Всъщност не съм карал и не съм се качвал на рена от последните 5 години - може чудотворно да са ги направили по-хубави. Или по-вероятното - някои от другите марки да са станали скапани като рена.
  • #12
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 9: абе новите рендета да са скъпи е силно казано - май само Дачия са по евтини от тях. Я сравни ценово Меган с i30 или голф?
  • #11
    6 rate up comment 21 rate down comment
    до 8 ( преди 1 месец )
    Рено, освен в този форум, никъде другаде не прави двигатели за Мерцедес! И що си мислиш, че като го повтаряш всеки път ще стане истина, не знам!?
  • #10
    10 rate up comment 4 rate down comment
    СтароМарк ( преди 1 месец )
    До №7: ако държавата не ги спасяваше периодично от фалит, щяха да са отдавна забравена марка.
  • #9
    9 rate up comment 19 rate down comment
    Ренде ( преди 1 месец )
    Рено не бих си купил нито ново, нито втора употреба. Нови са прекалено скъпи, а тези втора употреба са за изхвърляне и могат само да ти скъсат нервите. Пестят от неща, от които не бива да се пести. Вкарват съмнителни технически решения. Не че не го правят и другите, но Рено са царе в това отношение. Да - двигателите им са ок, ако нямат проблеми с радиатор и охлаждане. Дачията е още по-скапан вариант, но поне е евтина.
  • #8
    18 rate up comment 14 rate down comment
    До смешника #5 ( преди 1 месец )
    Абе клепоух дойчовец, що си толкоз смешен??? "Кучата" френска марка отдавна прави двигателите на легените Мерцедес от Щутгарт, щот са яката работа, толкоз яка, че един двигател вече кат хората не могат да направят. Същото важи и за Ваг и за Бие Ием Виетата дет дрифтят, ама ако от салона до сервиза кат нови изкарат е джакпот. За другата немска каручка Опел, ако не беше "кучата" PSA отдавна да са забравили всички за нея.....
  • #7
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До № 5,ми то те Счупела го закриха,като го изкупи Пежо,а много ще има да чакаш да закрият Рено. Това е най-старата автомобилна марка съществуваща до ден днешен от основаването си. Преживяла е много катаклизми две световни войни,петролни кризи рецесии и революции и пак съществува,а твоя Счупел вече го няма като индивидуален автомобил,а остана само марка под шапката на Пежо-Ситроен,нещо,като Дачия за Рено и Шкода за ФВ.