fallback

Нова марка измести Dacia и Skoda като номер 1 в България

Opel и Ford с най-големи спадове от началото на годината, Mercedes единствен с ръст

След като от началото на годината Dacia и Skoda на два пъти си размениха лидерската позиция на българския пазар, през юли трета марка излиза на първо място по пазарен дял: Renault, показва статистиката на МВР за регистрациите.

Френският бранд отчита много силен месец с общо 576 регистрации, а Dacia добавя 409 и отново изпреварва Skoda, макар и с един-единствен автомобил. Юли е бил много добър и за Nissan с 396 нови регистрации. Така на практика трите марки, представлявани от "Рено Нисан България", постигат общ пазарен дял от 39% през юли.      Пазарният дебют на Captur ще засили продажбите на Renault в България. Междувременно JATO Dynamics обяви, че Clio си остава най-продаваният автомобил в ЕС, изпреварвайки VW Golf

Като цяло седмият месец на годината е надхвърлил предварителните очаквания - новорегистрираните автомобили с категории М1 и N1 през него възлизат на 3554 бройки, което е само с 19% по-малко от същия месец на миналата година. От януари до юли са продадени 16 004 нови коли, срещу близо 26 400 за същия период на 2019 (-39.4%). От тези 16 004 обаче цели 1618 са били впоследствие отписани от МВР за реекспорт - на практика всяка десета кола.

 

РЕГИСТРАЦИИ ПРЕЗ ЮЛИ

Renault - 576 Dacia - 409 Nissan - 396 Skoda    - 307 Volkswagen - 271 Toyota - 259 Peugeot - 246 Citroen - 242 Kia - 146 Mercedes - 101

Изглежда, че кризата е засегнала най-слабо премиум марките. BMW остава лидер в този сегмент с 610 регистрации, само с 19% по-слабо от постижението за същия период на 2019 година. При Audi спадът на годишна база е само 8%, а Mercedes-Benz успява да отчете ръст спрямо миналата година (8.2%) - ясен знак, че усилията на новия представител "Силвър стар" дават резултат.

От най-продаваните масови марки Renault може да се похвали с най-малък спад на годишна база - 23%. Peugeot, Dacia, Citroen и Kia са близо до 50-те процента, при Ford свиването е 58%. От водещите марки най-потърпевш от кризата е Opel - с цели 70%, но това отразява затрудненията на германците на общоевропейско ниво. Opel се прости с няколко модела през тази година, включително с бестселъра Mokka, а на мястото на достъпната стара Corsa дойде чувствително по-скъпо ново поколение.

Все пак трябва да отбележим, че статистиката на МВР за регистрациите често се разминава с данните, които самите вносители подават за продажбите си до европейската браншова асоциация АСЕА. Нейната статистика за юли ще бъде публикувана в средата на август.

15-те най-продавани марки в България през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    До 2 има няма 122 години ина че точен коментар,но така и не разбрах коя нова марка измести Дачия и Шкода,защото Дачия при нас и в стара Европа е Дачия иначе на всички други пазри е Рено.
  • #4
    Opel_gsi ( преди 3 години )
    Най-добре ще е на всички обвързани с тази куча френска марка да си окачат по въженце на вратлетата. И без това светът няма нужда от френските им кочини...
  • #3
    До 2 ( преди 3 години )
    Изключителен интелект и чувство за хумор :D
  • #2
    Цаца ( преди 3 години )
    Откак Опел ги взе Пежо много им се повишиха цените!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    ми за опел е нормално, корсата беше 19 хиляди лева за поносимо оборудвана кола, сега е 30 хиляди. и като няма мока и зафира вече...
fallback
Последни