fallback

Нова марка измести Dacia и Skoda като номер 1 в България

Opel и Ford с най-големи спадове от началото на годината, Mercedes единствен с ръст

След като от началото на годината Dacia и Skoda на два пъти си размениха лидерската позиция на българския пазар, през юли трета марка излиза на първо място по пазарен дял: Renault, показва статистиката на МВР за регистрациите.

Френският бранд отчита много силен месец с общо 576 регистрации, а Dacia добавя 409 и отново изпреварва Skoda, макар и с един-единствен автомобил. Юли е бил много добър и за Nissan с 396 нови регистрации. Така на практика трите марки, представлявани от "Рено Нисан България", постигат общ пазарен дял от 39% през юли.      Пазарният дебют на Captur ще засили продажбите на Renault в България. Междувременно JATO Dynamics обяви, че Clio си остава най-продаваният автомобил в ЕС, изпреварвайки VW Golf

Като цяло седмият месец на годината е надхвърлил предварителните очаквания - новорегистрираните автомобили с категории М1 и N1 през него възлизат на 3554 бройки, което е само с 19% по-малко от същия месец на миналата година. От януари до юли са продадени 16 004 нови коли, срещу близо 26 400 за същия период на 2019 (-39.4%). От тези 16 004 обаче цели 1618 са били впоследствие отписани от МВР за реекспорт - на практика всяка десета кола.

 

РЕГИСТРАЦИИ ПРЕЗ ЮЛИ

Renault - 576 Dacia - 409 Nissan - 396 Skoda    - 307 Volkswagen - 271 Toyota - 259 Peugeot - 246 Citroen - 242 Kia - 146 Mercedes - 101

Изглежда, че кризата е засегнала най-слабо премиум марките. BMW остава лидер в този сегмент с 610 регистрации, само с 19% по-слабо от постижението за същия период на 2019 година. При Audi спадът на годишна база е само 8%, а Mercedes-Benz успява да отчете ръст спрямо миналата година (8.2%) - ясен знак, че усилията на новия представител "Силвър стар" дават резултат.

От най-продаваните масови марки Renault може да се похвали с най-малък спад на годишна база - 23%. Peugeot, Dacia, Citroen и Kia са близо до 50-те процента, при Ford свиването е 58%. От водещите марки най-потърпевш от кризата е Opel - с цели 70%, но това отразява затрудненията на германците на общоевропейско ниво. Opel се прости с няколко модела през тази година, включително с бестселъра Mokka, а на мястото на достъпната стара Corsa дойде чувствително по-скъпо ново поколение.

Все пак трябва да отбележим, че статистиката на МВР за регистрациите често се разминава с данните, които самите вносители подават за продажбите си до европейската браншова асоциация АСЕА. Нейната статистика за юли ще бъде публикувана в средата на август.

15-те най-продавани марки в България през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Не знам дали продава мегани ама виж какви са цените! Седан дизелец(медец) за под 30 хилки, това го няма никъде...
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Те Тайота спасяват от фалит ти искаш други.Автомобилният бизнес е нерентабилен.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Рено не продава Мегани в България, продава най-вече Клио и Каптюр
  • #12
    Ренде ( преди 4 години )
    До 12Сравнявам: Меган - 32-40 хил., i30 - 35-45, голф 40-50 хил. Съотношението цена/качество при мегана е най-лошо. От всякъде си струват малко повечето пари за каквато и да било друга марка. Всъщност не съм карал и не съм се качвал на рена от последните 5 години - може чудотворно да са ги направили по-хубави. Или по-вероятното - някои от другите марки да са станали скапани като рена.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    До 9: абе новите рендета да са скъпи е силно казано - май само Дачия са по евтини от тях. Я сравни ценово Меган с i30 или голф?
  • #10
    до 8 ( преди 4 години )
    Рено, освен в този форум, никъде другаде не прави двигатели за Мерцедес! И що си мислиш, че като го повтаряш всеки път ще стане истина, не знам!?
  • #9
    СтароМарк ( преди 4 години )
    До 7: ако държавата не ги спасяваше периодично от фалит, щяха да са отдавна забравена марка.
  • #8
    Ренде ( преди 4 години )
    Рено не бих си купил нито ново, нито втора употреба. Нови са прекалено скъпи, а тези втора употреба са за изхвърляне и могат само да ти скъсат нервите. Пестят от неща, от които не бива да се пести. Вкарват съмнителни технически решения. Не че не го правят и другите, но Рено са царе в това отношение. Да - двигателите им са ок, ако нямат проблеми с радиатор и охлаждане. Дачията е още по-скапан вариант, но поне е евтина.
  • #7
    До смешника #5 ( преди 4 години )
    Абе клепоух дойчовец, що си толкоз смешен??? "Кучата" френска марка отдавна прави двигателите на легените Мерцедес от Щутгарт, щот са яката работа, толкоз яка, че един двигател вече кат хората не могат да направят. Същото важи и за Ваг и за Бие Ием Виетата дет дрифтят, ама ако от салона до сервиза кат нови изкарат е джакпот. За другата немска каручка Опел, ако не беше "кучата" PSA отдавна да са забравили всички за нея.....
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    До 5,ми то те Счупела го закриха,като го изкупи Пежо,а много ще има да чакаш да закрият Рено. Това е най-старата автомобилна марка съществуваща до ден днешен от основаването си. Преживяла е много катаклизми две световни войни,петролни кризи рецесии и революции и пак съществува,а твоя Счупел вече го няма като индивидуален автомобил,а остана само марка под шапката на Пежо-Ситроен,нещо,като Дачия за Рено и Шкода за ФВ.
fallback
Последни