fallback

Нова марка измести Dacia и Skoda като номер 1 в България

Opel и Ford с най-големи спадове от началото на годината, Mercedes единствен с ръст

След като от началото на годината Dacia и Skoda на два пъти си размениха лидерската позиция на българския пазар, през юли трета марка излиза на първо място по пазарен дял: Renault, показва статистиката на МВР за регистрациите.

Френският бранд отчита много силен месец с общо 576 регистрации, а Dacia добавя 409 и отново изпреварва Skoda, макар и с един-единствен автомобил. Юли е бил много добър и за Nissan с 396 нови регистрации. Така на практика трите марки, представлявани от "Рено Нисан България", постигат общ пазарен дял от 39% през юли.      Пазарният дебют на Captur ще засили продажбите на Renault в България. Междувременно JATO Dynamics обяви, че Clio си остава най-продаваният автомобил в ЕС, изпреварвайки VW Golf

Като цяло седмият месец на годината е надхвърлил предварителните очаквания - новорегистрираните автомобили с категории М1 и N1 през него възлизат на 3554 бройки, което е само с 19% по-малко от същия месец на миналата година. От януари до юли са продадени 16 004 нови коли, срещу близо 26 400 за същия период на 2019 (-39.4%). От тези 16 004 обаче цели 1618 са били впоследствие отписани от МВР за реекспорт - на практика всяка десета кола.

 

РЕГИСТРАЦИИ ПРЕЗ ЮЛИ

Renault - 576 Dacia - 409 Nissan - 396 Skoda    - 307 Volkswagen - 271 Toyota - 259 Peugeot - 246 Citroen - 242 Kia - 146 Mercedes - 101

Изглежда, че кризата е засегнала най-слабо премиум марките. BMW остава лидер в този сегмент с 610 регистрации, само с 19% по-слабо от постижението за същия период на 2019 година. При Audi спадът на годишна база е само 8%, а Mercedes-Benz успява да отчете ръст спрямо миналата година (8.2%) - ясен знак, че усилията на новия представител "Силвър стар" дават резултат.

От най-продаваните масови марки Renault може да се похвали с най-малък спад на годишна база - 23%. Peugeot, Dacia, Citroen и Kia са близо до 50-те процента, при Ford свиването е 58%. От водещите марки най-потърпевш от кризата е Opel - с цели 70%, но това отразява затрудненията на германците на общоевропейско ниво. Opel се прости с няколко модела през тази година, включително с бестселъра Mokka, а на мястото на достъпната стара Corsa дойде чувствително по-скъпо ново поколение.

Все пак трябва да отбележим, че статистиката на МВР за регистрациите често се разминава с данните, които самите вносители подават за продажбите си до европейската браншова асоциация АСЕА. Нейната статистика за юли ще бъде публикувана в средата на август.

15-те най-продавани марки в България през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #35
    До #9 Ренде ( преди 3 години )
    Ти каква НОВА кола си купи?
  • #34
    Щирлиц ( преди 3 години )
    Мачка и борче?Не,благодаря.За Дачия да не говорим.
  • #33
    анонимен ( преди 3 години )
    Леко платена статия от Рено-Нисан
  • #32
    abc ( преди 3 години )
    До #11https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_A-ClassThe A-Class is powered by a range of 4-cylinder petrol and diesel engines, with the 1.5 diesel engines being versions of a Renault unit.
  • #31
    abc ( преди 3 години )
    От Уикипедия:Mercedes A classThe A-Class is powered by a range of 4-cylinder petrol and diesel engines, with the 1.5 diesel engines being versions of a Renault unit.
  • #30
    Анонимен ( преди 3 години )
    До #27 _кукла не може да стане никога. Тази кола, която описваш ще е на над 400 хил. и отдавна ще е за скрап. Наивния български народ продължава да вярва, че купува колата на немска баба и да храни сервизите.
  • #29
    Дане ( преди 3 години )
    Какво е това лекотоварно Ауди??1бр.??
  • #28
    bg ( преди 3 години )
    Renault=Nissan=Dacia
  • #27
    Д.Кънев ( преди 3 години )
    Нищо ново.А Дачия не беше ли Рено.
  • #26
    ивчо ( преди 3 години )
    да дам 30 х за ренде или влашко ренде,никога. По добре 15 х а6 3.0 тди 2008 *** и още 10 да дам да стане кукла и ще знам че се возя в кола, комфорт сигурност класа. Кой ги купува тез ширпотреби, фирми за служебно лашкане.
fallback
Последни