fallback

Нова марка измести Dacia и Skoda като номер 1 в България

Opel и Ford с най-големи спадове от началото на годината, Mercedes единствен с ръст

След като от началото на годината Dacia и Skoda на два пъти си размениха лидерската позиция на българския пазар, през юли трета марка излиза на първо място по пазарен дял: Renault, показва статистиката на МВР за регистрациите.

Френският бранд отчита много силен месец с общо 576 регистрации, а Dacia добавя 409 и отново изпреварва Skoda, макар и с един-единствен автомобил. Юли е бил много добър и за Nissan с 396 нови регистрации. Така на практика трите марки, представлявани от "Рено Нисан България", постигат общ пазарен дял от 39% през юли.      Пазарният дебют на Captur ще засили продажбите на Renault в България. Междувременно JATO Dynamics обяви, че Clio си остава най-продаваният автомобил в ЕС, изпреварвайки VW Golf

Като цяло седмият месец на годината е надхвърлил предварителните очаквания - новорегистрираните автомобили с категории М1 и N1 през него възлизат на 3554 бройки, което е само с 19% по-малко от същия месец на миналата година. От януари до юли са продадени 16 004 нови коли, срещу близо 26 400 за същия период на 2019 (-39.4%). От тези 16 004 обаче цели 1618 са били впоследствие отписани от МВР за реекспорт - на практика всяка десета кола.

 

РЕГИСТРАЦИИ ПРЕЗ ЮЛИ

Renault - 576 Dacia - 409 Nissan - 396 Skoda    - 307 Volkswagen - 271 Toyota - 259 Peugeot - 246 Citroen - 242 Kia - 146 Mercedes - 101

Изглежда, че кризата е засегнала най-слабо премиум марките. BMW остава лидер в този сегмент с 610 регистрации, само с 19% по-слабо от постижението за същия период на 2019 година. При Audi спадът на годишна база е само 8%, а Mercedes-Benz успява да отчете ръст спрямо миналата година (8.2%) - ясен знак, че усилията на новия представител "Силвър стар" дават резултат.

От най-продаваните масови марки Renault може да се похвали с най-малък спад на годишна база - 23%. Peugeot, Dacia, Citroen и Kia са близо до 50-те процента, при Ford свиването е 58%. От водещите марки най-потърпевш от кризата е Opel - с цели 70%, но това отразява затрудненията на германците на общоевропейско ниво. Opel се прости с няколко модела през тази година, включително с бестселъра Mokka, а на мястото на достъпната стара Corsa дойде чувствително по-скъпо ново поколение.

Все пак трябва да отбележим, че статистиката на МВР за регистрациите често се разминава с данните, които самите вносители подават за продажбите си до европейската браншова асоциация АСЕА. Нейната статистика за юли ще бъде публикувана в средата на август.

15-те най-продавани марки в България през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    Рено, Дачия и Шкода... шир потреба и евтинджос застават на първо място по продажби... не може да бъде! изненада и шок!
  • #24
    Гост ( преди 3 години )
    То е същото. Когато вдигна капака на моята Дачия, върху двигателя чета Рено.За човек, караш по 10 000 на година, Дачия си е много хубав автомобил. Немските котори на по 300 000 - 500 000 км. не са по добри. Десет години храних сервизи. Сега вече съм доволен от финансова гледна точка.
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    Ситроен бяха хубави - С2, първия С4, С5. Сега са ужасно хюгрозни, като Джук. Хюндай също ги загрозиха и си личи по продажбите, Киа ги отвя.
  • #22
    Рендето2 ( преди 3 години )
    Като вземаш кола, с която ще навъртиш до 100-150хил. км в следващите 5-10 години, защо пък да ги даваш тия 20-40% отгоре за друга марка? Още повече, че надеждността на всички автомобили пада в последните години и все повече се превръщат в "рена". Пазарът добре го показва - има място за тази марка под слънцето! Дори в Германия Рено има много сериозен пазарен дял! Има и други мнения, но както казват: за всеки влак - пътници.
  • #21
    Н.Г. ( преди 3 години )
    То щото има разлика м/у рено и дачия. Тази статия да не е писана от ученик?
  • #20
    356 ( преди 3 години )
    Всеки модел на всяка марка, ще върши все някаква работа, все на някой. Въпроса е кой модел на коя марка, ще върши повече на всеки! Е със сигурност като четем тези класации, така "променливи"да не кажа "скълъпени" няма да разберем това. Защото при тях липсват данни за мотива/ необходимостта от закупуването им и характеристика/ профил на купувача, които купуват, това и друг път съм Ви го казвал. Аз за себе си съм си изградил класация, незнам всеки от Вас има ли си или се води по чуждо мнение!
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Ахаха Ситроен скъпи.Ц3 е по-евтино от дачия.Най смешни са фолцвагинн 34 бона за базово поло.Ама германофилите са умствено увредени нормално.
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    BMW си оставало лидер хаха не е в 10-ката а Мерцедес са. Най-скъпи спямо качество са Пежо и Ситроен.
  • #17
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    чрез БГ-територията сумайти рено-недоразумения се разкарват по близки и далечни бандустани, минавайки като "внос", ама си е чист реекспорт! А някои "китайски реплики" отдавна са на светлинни години напред и за предпочитане.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Момчета както каза един колега преди време тук, ако не са рендетата отдавна да се возим на китайски реплики...
fallback
Последни